دنیایی از اطلاعات مفید و کاربردی

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

استراتژی های بازاریابی چیست؟

چرا تهیه و تدوین انواع استراتژی های بازاریابی ضروری است؟

استراتژی های بازاریابی به برند شما اعتبار می بخشند و منجر به یکپارچگی و هم جهت شدن کلیه فعالیت های بازاریابی سازمان می شوند، فرقی ندارد این فعالیت ها توسط یک ادمین اینستاگرام انجام شود و یا یک مدیر فروش باسابقه، همه به دنبال انتقال یک پیام واحد خواهند بود! افزایش کارآمدی و اثربخشی هزینه های دپارتمان بازاریابی، یکی از دیگر مزایای استفاده از استراتژی های بازاریابی است. اگر همچنان از روش های بازاریابی سنتی و فروش مستقیم استفاده می کنید، دیگر زمان آن رسیده تا به استراتژی های بازاریابی جدید و به روز روی آورید که هم مطابق با نیازهای در حال تغییر مشتریان است و هم اثربخشی بیشتری دارد. میتوانید از یک مشاوره بازاریابی یا یک مشاوره بازاریابی دیجیتال با برخورداری از تجربه بالا در زمینه تدوین و اجرا انواع استراتژی های بازاریابی به دنبال آن باشید که بهترین راهکارهای استراتژیک بازاریابی را با توجه به صنعت، حوزه فعالیت، خدمات یا محصول، گرایش مشتریان، آخرین تغییرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … مرتبط با کسب وکارتان را تدوین کنید.

استراتژی‌های بازاریابی موثر، نقشه‌‌ی برندینگ مشخص و تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی سه جزء کلیدی هر کسب‌وکار موفقی هستند.

 

مشاوره و تدوین و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

تدوین استراتژی های بازاریابی به کسب وکارهای فعال در صنایع مختلف این امکان را می دهد تا قبل از هر چیز فعالیت های فعلی بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل نمایند، سپس میزان اثربخشی این فعالیت ها را اندازه گیری و استراتژی های بازاریابی تکمیلی و جدیدی را پیشنهاد کنند. استراتژی های بازاریابی عموما در قالب 7P بازاریابی مانند استراتژی های توزیع، ترفیع، قیمت گذاری و ... تعریف خواهند شد. اگر قصد دارید که تدوین این استراتژی ها را به خارج از شرکت خود واگذار نمایید و یا تمایل به دریافت مشاوره به منظور اطمینان از درستی مسیر خود و کاهش هزینه های اشتباهات احتمالی را دارید، این خدمات مناسب شما خواهد بود. در عین حال اگر استراتژی های بازاریابی خود را تدوین کرده اید و در زمینه اجرای این استراتژی ها نیاز به یک تیم اجرایی متخصص و حرفه ای دارید.

نقش استراتژی بازاریابی در طراحی و اجرای استراتژی ها

 

اساس برنامه ریزی استراتژیک در تمام سطوح، شناسایی تهدیدهاست به منظور پرهیز از اجتناب از آنها و شناخت فرصت هاست به منظور بهره برداری از آنها و مسئولیت استراتژیک اصلی هر مدیری، کنترل و مراقبت بیرون است تا بتواند شرکت با فعالیت های آن را با تغییرات در محیط هماهنگ و همگام سازد. از آنجا که مدیران بازاریابی موفقیت هایی را در محدوده بین شرکت و مشتریان، توزیع کنندگان و رقبا اشغال می کنند؛ معمولا بیشتر با شرایط و تغییرات در محیط بازار آشنا هستند. در نتیجه، این مدیران نه تنها مسئول طراحی طرح های استراتژیک برای اقلام بازار و محصول خود هستند، بلکه اغلب مشارکت کنندگان اصلی در فرایند برنامه ریزی در سطوح تجاری بنگاه نیز می باشند.

 

نفوذ و تأثیر گسترده مدیران بازاریابی بر تصمیم های استراتژیک اتخاذ شده در سطوح بالاتر به وضوح در نظرسنجی تازه ای که از مدیران ۲۸۰ واحد فعالیت شرکت های آمریکایی و ۲۳۴ واحد فعالیت شرکت های آلمانی، در حوزه های تجهیزات الکتریکی، ماشین آلات مکانیکی و کالاهای صنایع بسته بندی مصرف کننده، به عمل آمده، به اثبات رسیده است.

 

این پیمایش، ادراکات مدیران بازاریابی، نفوذ و اثر آنها بر فرایندهای فروش، تحقیق و توسعه و فرآیند مالی را در انواع تصمیم های استراتژیک و تاکتیکی اتخاذ شده در شرکتهایشان نشان می دهد که میتواند نقش استراتژی بازاریابی را در سازمان ها پر رنگ تر کند. نمایش ۱۳ نتایج این نظرسنجی را خلاصه کرده است.

 

مشاوره تدوین استراتژی بازاریابی

اگر جزو آن دسته از مشتریان هستید که استراتژی های بازاریابی خود را به شکل مستند تهیه نموده اید و تیم اجرایی مورد نیاز برای اجرای این استراتژی ها را نیز در اختیار دارید ولی همچنان به یک مشاور متخصص و یک استراتژیست بازاریابی احتیاج دارید آمادگی لازم برای همکاری با شما را نیز دارا می باشد. چنانچه به عنوان مدیر سازمان از اجرای استراتژی های بازاریابی خود ناراضی هستید ما با عارضه یابی و نظارت بر اجرای این استراتژی ها به شما کمک خواهیم نمود تا عملکرد خود را بهبود ببخشید. همچنین آموزش تدوین و اجرای استراتژی های بازاریابی در کنار مشاوره از جمله خدماتی است که به شکل انفرادی یا گروهی به دپارتمان های بازاریابی شرکت ها قابل ارائه است و منجر به نهادینه شدن دانش بازاریابی در این بخش ها خواهد شد. شما می توانید با آموزش نیروی انسانی خود، از تدوین و اجرای اصولی انواع استراتژی های بازاریابی در داخل سازمان خود آسوده خاطر باشید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی

بازاریابی دیجیتال در عصر جدید

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه رشته دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌ها جای خود را باز کرده و حتی حتی دانشگاه‌های متعددی در جهان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را در سطح کارشناسی ارشد ارائه می‌کنند. رشته دیجیتال مارکتینگ در ایران هم به رغم برخورد سرد دانشگاه‌ها، مسیر توسعه‌ی خود را طی کرده و انتظار می‌رود در آینده جای خود را در دوره‌های رسمی مدیریتی (مثلاً دوره MBA در مقطع کارشناسی ارشد) باز کند و شغل های مشاوره دیجیتال مارکتینگ و متخصص دیجیتال مارکتینگ به یکی از مهم ترین شغل های بازار تبدیل خواهد شد.

 

تعریف بازاریابی دیجیتال

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب می‌شود در تعریف بازاریابی دیجیتال به این نکته اشاره کرده است که این عبارت، یک چتر مفهومی محسوب می‌شود.

 

به عبارت دیگر، به جای اینکه بتوان تعریف مستقیمی برای آن ارائه کرد، بهتر است همه‌ی آن تکنیک‌ها و ابزارهایی را بشناسیم که زیر عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند.

 

اگر چه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال در دست نیست، اما به نظر می‌رسد بتوان تعریف زیر را تا حد خوبی، فصل مشترک توضیحات رایج در زمینه بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت (+):

 

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ

موارد زیر نمونه‌هایی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند و انتظار می‌رود یک دیجیتال مارکتر بر آن‌ها مسلط باشد:

 

  بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM) [شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده]

 

  بهینه سازی برای موتورهای جستجو و انجام خدمات سئو  (سئو)

 

  بازاریابی محتوا (Content Marketing)

 

  بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

 

  بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

 

  استراتژی محتوا (Content Strategy)

 

  تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

 

  اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

 

  تبلیغات بنری (Banner Advertising) و تبلیغات همسان (Native Advertising)

 

  ایمیل مارکتینگ

 

  بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)

 

  بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

 

  تولید محتوا

 

  بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

 

گاهی در فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم (Native Advertising) هم اشاره می‌شود.

 

اما با توجه به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و هم‌رده با سایر موارد نیستند (می‌توانند سایر گزینه‌ها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا قرار ندادیم.

 

تذکر: در حال حاضر هم، در فهرست فوق، هم‌پوشانی‌هایی وجود دارد. اما چون این فهرست در بسیاری از کتابها و مراجع رسمی به همین شیوه مورد اشاره قرار می‌گیرد، ما هم روش رایج را مورد استفاده قرار دادیم.

 

سئو

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال

اگر برایتان سوال است که بازاریابی دیجیتال چرا اهمیت دارد، به نکات زیر توجه کنید:

• در حال حاضر استراتژی بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال بستگی دارد.

• باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد می‌شود.

• به شما در محبوب شدن برندتان کمک می‌کند.

• به ایجاد رابطه بهتر با مشتریان و بهبود چشم‌اندازهای کسب‌و‌کار کمک می‌کند.

• نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری را به وجود می‌آورد.

• دارای فرصت‌های شغلی گسترده و پویا است.

• به دیده شدن شما در SERP موتور جستجو کمک می‌کند.

این نکات مزایای قابل توجه بازاریابی دیجیتال در کسب‌و‌کار هستند. در ادامه ۱۰ دلیل اهمیت بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنیم:

 

۱. نرخ رو به رشد بازارهای دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یک فناوری در حال تحول با سرعت بالا بوده و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را به وجود آورده است. از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز، بازاریابی دیجیتال نیمی از وضعیت معیشت و روند فناوری را به خود اختصاص داده است.

 

۲. فرصت‌های شغلی متنوع

بازاریابی دیجیتال، گزینه‌های شغلی متنوعی را برای افراد ایجاد می‌کند. با گسترش و توسعه روز‌به‌‌روز فناوری شاهد آگهی‌های استخدام بیشتری در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستیم. بازاریابی دیجیتال فرصت‌های شغلی زیادی را فراهم کرده، به نحوی که می‌توان حتی از خانه هم به صورت دورکاری در این حوزه فعالیت کرده و درآمد قابل توجهی کسب کرد. بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال مارکتینگ کمک کنند.

 

driverless cars - digital marketing

 

۳. راهی آسان برای شروع یک کسب‌و‌کار خلاقانه

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار متداول مانند یوتیوب، اینستاگرام و حتی با ایجاد وبلاگ می‌توانید به راحتی کسب‌و‌کار خود را شروع کنید. سپس می‌توانید با تدوین یک استراتژی مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید.

 

۴. پیشرفت آسان در قیف فروش دیجیتال

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب می‌توانند برای وب‌سایت شما ترافیک قابل ملاحظه‌ای را ایجاد کرده و حتی محصولات با خدماتتان را تبلیغ کنند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

 

۵. جذب آسان مخاطب در بسترهای اینترنتی

هنگامی که تمرکز کسب‌و‌کار خود را روی دیجیتال مارکتینگ می‌گذارید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. بلکه باید با کمک دیجیتال مارکتینگ مخاطبان بسیاری را به برند خود جذب کنید. برای مثال بازاریابی دیجیتال در ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نقش اساسی دارد.

 

۶. شکاف مهارت‌های دیجیتال

بازارهای دیجیتال به دلیل رو به رشد بودن، دارای فرصت‌های شغلی بسیاری هستند و به همین دلیل تقاضای زیادی برای افرادی که مهارت دیجیتالی دارند، وجود دارد. حتی اگر یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه نیستید، باز هم می‌توانید با استمرار فعالیت و تجربه جایگاه خود را در دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید. هرچند همین بازار نو و رو به رشد باعث شده تا با شکاف مهارت‌های دیجیتال مواجه شویم. شکاف مهارت در واقع به تفاوت بین مهارت‌های مورد نیاز برای انجام کار و مهارت‌هایی که یک فرد دارد، گفته می‌شود. در نتیجه افرادی که با شکاف مهارت استخدام می‌شوند، توانایی لازم را برای انجام کارها ندارند و به همین دلیل حضور نیروهای متخصص بسیار ضروری است.

 

۷. تطبیق پذیری

پس از تسلط بر مهارت‌های برتر برای نقش بازاریاب دیجیتال، با مهارت‌های دیگری هم آشنا خواهید شد. در بازاریابی دیجیتال اگر در یک حوزه تخصص دارید، برای تغییر جایگاهتان لازم است تا کمی تلاش کنید و سپس وارد شاخه‌های دیگر آن شوید. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای از بازاریابی دیجیتال که می‌خواهید کار کنید و با ارتقای مهارت‌های قبلی، مهارت‌های جدیدی هم یاد بگیرید. در این زمینه، گزینه‌های بسیار زیادی در کنار فرصت‌های یادگیری وجود دارد و در نتیجه می‌توانید از مهارت‌های خود بهترین استفاده را کنید.

 

۸. تحول در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یکی از زمینه‌هایی است که همیشه در آن نکات جدیدی برای یادگیری پیدا خواهید کرد. این منابع به شما امکان خلاقیت در برنامه‌های بازاریابی‌تان را می‌دهد. با توجه به اینکه در موسسات بازاریابی، افراد با پیشینه‌های مختلف و استراتژی‌های گوناگون کار می‌کنند، می‌توانید از آن‌ها اطلاعات متنوعی کسب کنید. همچنین خواندن بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند باعث پیشرفت شما در این زمینه شود.

 

۹. پشت سر گذاشتن رقیبان

تطبیق بازاریابی دیجیتال با سازمان شما یک ضرورت است و به شما امکان می‌دهد تا شرکت و چشم‌اندازتان را بشناسید. حتی اگر شما محتوا و وب‌سایت عالی داشته باشید، باز هم ممکن است به دلیل مطلع نبودن از روند فعلی بازار، نتیجه مطلوبی نگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی

جطور متخصص سئو شویم

درواقع درآمد این شغل بسیار خوب و مناسب است و شما میتوانید هم چون صادق باقری با انجام خدمات سئو یک درآمد خوب از این شغل داشته باشید؛ چون سئو دارای محدودیت نیست و شما هر چه بیشتر رتبه‌های خوب بدست آورید به درآمد شما افزوده می‌شود.می‌توانید در جایی استخدام شوید یا خودتان برای وب سایت خودتان کار کنید تا از راه درآمد کسب کنید.

 

پیش نیاز های سئو کار

برای اینکه سئوکار شوید باید کاملا با مبانی وب آشنا باشید و همچنین باید کد نویسی را تا حدودی یاد گرفته باشید زیرا در مواقعی هست که باید کد های سایت را بهینه کنید و برخی اشکالات سئو در کدنویسی است، البته این را هم بگوییم که اگر شما کد نویسی هم بلد نباشید مشکل خاصی برای شما پیش نمی آید و می‌توانید کار خود را به سادگی انجام دهید.

 

 

الگوریتم ها

در مرحله بعد باید با الگوریتم های جدید گوگل را کامل بدانید به طوری که همه آنها را برروی وبسایت مورد نظر اعمال کنید و اگر بخشی مشکل داشت نیز آنرا رفع کنید.

 

اگر در فرآیند بهینه سازی سایت نیاز به راهنمایی داشتید مشاوره سئو می‌تواند برای شما مفید است.

 

البته الگوریتم ها همیشه ثابت نیستند و شما بایستی به صورت منظم و مداوم آنها را بررسی کنید و الگوریتم های جدید را نیز اعمال کنید به خاطر ایکه در بسیاری مواقع گوگل الگوریتم جدیدی را معرفی میکند

 

شناخت صحیح الگوریتم‌ها کمک بزرگی به سئو سایت می‌کند !

seo marketing - black hat vs white hat

 

آن الگوریتم قوانین گذشته را باطل می‌کند و اگر شما باز هم طبق آن قوانین سئوی یک وبسایت را به پیش ببرید ممکن است گوگل شما را جریمه کند.

 

در دسترس بودن

پیش نیاز بعدی این است که شما همیشه آنلاین و در دسترس باشید و اکثر سئو کار ها نیز به صورت پروژه ای و دورکاری کار میکنند، شما باید به تعهدات خود عمل کنید پس اگر میدانید که نمی توانید برای مثال یک کلمه خاص را که رقابت در آن بسیار زیاد است برای یک سایت سئو کنید بهتر است پروژه های کوچک را بگیرید تا به اصطلاحی از پس آن بر بیایید.

 

یکی از بهترین روش‌های پروژه‌یابی بازاریابی محتوایی ‌ست !

 

 

سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول ی ابزار مهم است که برای اینکه شما سئوکار شوید باید آشنایی کامل با آن و خطاهای آن داشته باشید.

 

برای بروز رسانی محتوا بهتر است بدانید تولید محتوا چیست.

 

توجه کنید که این ابزار بسیار مهم و حیاتی است برای ایکه درواقع خطاهایی که به شما میدهد را گوگل بیان کرده است و بر اساس جدید ترین قوانین و الگو های گوگل است، همچنین شما باید بتوانید آنها را رفع کنید و اصلا معنی کامل آنها را بدانید.

 

Performance در بخش عملکرد سرچ کنسول گزارش تعداد ورودی و بازدید ارائه می‌شود.

Coverage در این بخش اطلاعاتی درباره صفحات سایت و وضعیت آن از نظر گوگل توضیح داده شده است.

Sitemaps باید نقشه سایت را از این بخش در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید.

Page Exprience تجربه کاربری سایت شما سنجیده می‌شود و گزارش آن در این بخش برای شما در دسترس قرار می‌گیرد.

Links لینک‌های داخلی و خارجی سایت را از قسمت می‌توانید مشاهده کنید.

کاربردهای بخش‌های سرج کنسول گوگل برای استفاده در سئو

وظیفه یک متخصص سئو برطرف کردن ایرادات سرچ کنسول است !

 

برای مثال بعضی از اوقات یک خطا بسیار مهم نیست و نیاز نیست کار خاصی را انجام دهید بلکه یک خطای کوچک است که رفع آن هم تاثیر چندانی ندارد اما برعکس شاید یک خطا آنقدر مهم باشد که با حل نکردن آن سئوی سایت و پروژه ای که برداشته اید دچار خطا شود و از طرف گوگل و دیگر موتور های جستجو جریمه و پنالتی شوید.

 

اصطلاحات سئو

 

اصطلاحات مختلف و مورد استفاده سئو کار ها

اصطلاحات

همچنین اصطلاحاتی در این مقاله به کاربرده شده است که شما باید مفهوم آنرا بدانید برای مثال همین کلمه پنالتی شما باید بدانید که پنالتی چیست و سایت در چه زمان هایی پنالتی میشود و اگر ساتی پنالتی شده باشد چگونه باید آنرا رفع کنیم.

 

دیگر ابزار مهم در علم سئو ابزار گوگل آنالیز است که یک ابزار برای بررسی آمار سایت است و با استفاده از آن میتوانید به صرت کامل آمار سایت را مشاهده کنید

 

حتی ریزترین نکات آنرا، در گوگل آنالیز می توانید شما سایت های مختلف را در دست بگیرید و آنها را بررسی کنید که مثلا نرخ ماندن کاربرانی که در سایت زمان زیادی را می مانند چقدر است

 

آیا محتوا های سایت برای کاربران آن دارای جذابیتی است یا خیر که اگر اینطور بود باید کاری کنید که محتوا ها جذاب تر شوند یا اگر این بخش به دست شما نبود به مدیریت سایت اطلاع  دهید تا حتما آنرا بررسی کند و محتا های با کیفیت قرار دهد.

 

سئو فقط خود سایت نیست بلکه مثلا شما باید سئوی محتوا ها را نیز یاد بگیرید ، یک مقاله را باید طوری سئو کنید که نزد گوگل مهم شمرده شود و در مدت زمان کمی به نتایج بالا بیاید برای مثال شما باید نرخ تکرار کلمه کلیدی در یک محتوا را بررسی کنید و اگر بیشتر از سه درصد باشد باید آنرا اصلاح.

 

درمرحله  بعدی شما باید بررسی کنید که گوگل چگونه یک صفحه را شناسایی و درنتایج مربوطه بالا می آورد تحقیق کنید

 

گاهی اوقات باید بررسی کنید سایت موردنظر با چه استراتژی پیشرفت میکند و توصیه میکنیم که از روش های کلاه سفید استفاده کنید و به هیچ عنوان به سراغ روش های کلاه سیاه نروید زیرا معمولا ریسک بالایی دارند و ممکن است سایت طرف جریمه و پنالتی شود و خسارت سنگینی  به سایت وارد میشود.

 

خزنده ها و ربات های گوگل به وبسایت شما می آیند و تک به تک خط ها و کد ها و محتوا های سایت شما را بررسی میکنند و گزارش آنرا به موتور جستجوگر گوگل میدهند و همچنین موتور های جستجوگر دیگر الگوریتم های مشابه گوگل دارند پس آنها هم سایت شما را دقیقا مشابه خود گوگل بررسی می‌کنند.

 

ابزار های رتبه بندی

 

حتما از ابزار های رتبه بندی وبسایت های استفاده کنید تا خودتان را نسبت به رقبای خود بسنجید، در دنیای امروز بررسی رقبای خود برای سئو نیز تاثیر بالایی دارد و باید بفهمید که استراتژی سئوی آنها چیست.

 

ابزارهای سئو عامل موفقیت سئوکار نیستند هنر سئو در دست کسی است که با استراتژی‌ها و الگوریتم‌های گوگل آشنایی کامل داشته باشد و در کمترین زمان و کمترین هزینه ممکن به رتبه هدف برسد.

 

دیگر ابزار خوبی که وجود دارد برای بررسی سایت ها ابزار و سایت است که شما میتوانید بااستفاده از آن همانند الکسا رتبه سایت خود را دربین رقبا و سایت های دیگر بررسی کنید، است که شما با استفاده میتوانید رتبه سایت و رقبای خود را بررسی کنید.

 

حتی شما میتوانید به جای اینکه خودتان سئو را اجرایی کنید و استراتژی را تعیین کنید به وبمسترها و مدیران کسب‌و‌کار ها مشاوره دهید تا خودشان سئو را برروی سایتشان اجرایی کنند، همچنین برای آنها یک استراتژی تعیین کنید تا طبق آن کسب‌و‌کار  خود را برای موتور های جستجو بهینه کنند و پیشرفت کنند.

 

برای مشاوره باید متخصص سئو باشید !

 

نکات آخر برای سئوکاری

 

برای شروع برای کار سئو اصلا عجله نکنید و سعی کنید دوره های مختلف را ببینید و به صورت کامل تمام موارد سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو را فرا بگیرید تا به متخصص سئو تبدیل شوید.

 

در اول کارتان نباید از مشتریان مبالغ بسیار بالایی را درخواست کنید بلکه باید نمونه‌کار برای خود جمع کنید و بسیار تمیز هم کار کنید به طوری که صاحب پروژه شما از شما تعریف کند و به راحتی و با آرامش شماره آنرا برای اینکه برای از آن سوال کنند بدهید.

 

در زمینه سئو نباید فقط به منابع داخلی کفایت کنید و به سراغ مقالات و منابع خارجی مثل بلاگ هاب اسپات بروید حتی اگر نیاز باشد برای اینکه آنرا ترجمه کنند هزینه بدهید زیرا ارزشش را دارد.

 

مدرک برای سئوکار

آیا برای سئوکار نیازمند گواهی‌نامه و مدرک هستید؟به طور کلی نیازمند گواهی نامه نیستید و تنها باید تجربه و نمونه کار برای خود جمع کنید، اما میتوانید در دوره های مختلف که مدرک نیز میدهند شرکت کنید.

 

در نظر داشته باشید که مدرک برای شما سایت را بهینه سازی نمی‌کند پس نشانه سئوکار خوب به مدرک او نیست پس برای جواب به سوال چگونه سئوکار شویم به سراغ مدرک نمی‌رویم چون حائر اهمیت بالا نیست.

منبع

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی

چرا باید الگوریتم های گوگل را بدانید

گوگل برای سیستم رتبه دهی وب سایت‌ها قوانین خودش را دارد برای اینکه کاربران به مفیدترین و مرتبط ترین اطلاعات دست یابند الگوریتم‌هایی را تنظیم کرده است تا عوامل مختلفی را بررسی کند.شاید این سوال پیش بیاید که الگوریتم چیست؟ طبق تعریف استاندارد به مجموعه‌ای از قوانین برای حل مشکل در تعداد محدودی مراحل می‌گویند. الگوریتم‌های گوگل اگرچه به صورت کامل منتشر نمی‌شوند و مدام در حال بروزرسانی و تغییر هستند اما طبق تجربه و گزارش کارشناسان برخی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل را با هم در این مقاله بررسی خواهیم کرد. اما باید قبل از آن بگوییم اگر شما برای کسب ترافیک از گوگل برای رشد کسب و کارتان نیاز دارید میتوانید تمامی انواع خدمات سئو را از ما بخواهید.

الگوریتم گوگل پاندا

 

 

نظارت بر محتوای تولید شده

قبل از سال ۲۰۱۱ و ظهور الگوریتم پاندا، هرروز محتوای بی‌کیفیت با سرعت بیشتری منتشر میشد که نارضایتی کاربران از محتوای بیهوده و اسپم را به دنبال داشت. پس باید هر روز بهتر از دیروز عمل می‌کرد و رضایت کاربران را جلب می‌کرد. درست در همین زمان، گوگل از الگوریتم پاندا رونمایی کرد.

 

وظایف:

طبقه بندی کیفیت صفحات

مبارزه با محتوای بی‌کیفیت و بی‌ارزش

مبارزه با محتوای کپی شده و تکراری

اهداف:

حذف سایت‌های بدون محتوای ارزشمند

پاداش به سایت‌هایی محتوای باکیفیت

الگوریتم پنگوئن (Penguin)

الگوریتم ضد اسپم

گوگل، در آغاز سال‌های فعالیت خود، موضوع مقالات را از تکرار کلمات کلیدی پیدا می‌کرد. به این شکل که هر صفحه‌ای را که کلمه‌ی کلیدی، بیشتر در آن تکرار شده بود، در نتایج بالاتر نشان میداد. از طرفی، مدتی بعد، لینک‌ها عامل مهمی در رنکینگ سایت شدند. به همین خاطر سایت‌هایی از طریق روش‌های اسپم مثل: لینک‌سازی اسپم و پرکردن صفحه با کلمات کلیدی در نتایج جستجوی گوگل، در نتایج گوگل تغییر ایجاد کرده و قصد داشتند سایت خود را به رتبه‌های بالاتری بیاورند.

در همین راستا، گوگل نیز برای یافتن این سایت‌های اسپم‌گونه، فعالیت خود را آغاز کرد. بدین ترتیب که در سال 2012 با معرفی الگوریتم پنگوئن روش‌های تنبیهی را برای سایت‌هایی که چنین اقدامات اسپم‌گونه‌ای انجام می‌دهند، در نظر گرفت.

وظایف:

مبارزه با لینک‌سازی‌های اسپم و روش‌های غیرطبیعی

جلوگیری از رتبه گرفتن سایت‌های بی‌کیفیت

جلوگیری از سایت‌های با تعداد بالای کلمه کلیدی

اهداف:

شناسایی و بی اعتباری لینک‌های بی‌کیفیت و تقلبی

بررسی میزان چگالی کلمات کلیدی در هر صفحه و کاهش رتبه صفحه

کاهش تاثیرگذاری روش‌های کلاه سیاه

الگوریتم رنک برین (Rank Brain)

آنالیز عبارات جستجو

با پیشرفت هوش مصنوعی، گوگل یک مدل آنالیز عبارات جستجو شده را در سال 2015 راه‌اندازی کرد که در آن به کمک هوش مصنوعی گوگل می‌تواند منظور کاربران را از نظر معنایی تفسیر کند.

گوگل الگوریتم رنک برین را به عنوان سومین فاکتور مهم بعد از بک‌لینک و محتوا برای رتبه‌بندی سایت‌ها در صفحه نتایج موتور جستجوی خود معرفی کرده‌است و هدف اصلی آن، بهبود فرایند جستجو و جلب رضایت کاربران است. در این الگوریتم از فاکتورهایی همچون: زمان حضور کاربران در سایت، نرخ پرش، نرخ خروج و نرخ کلیک برای تشخیص استفاده می‌شود.

وظایف:

پردازش بهتر عبارات جستجو شده

نمایش نتایج بر اساس رفتار کاربران

بررسی مفهوم عبارات سرچ شده

تشریح معنایی عبارات کلیدی

اهداف:

بررسی رفتار کاربر در نتایج مختلف

بهینه‌سازی نتایج بر اساس رفتار کاربران

رضایت کاربران

الگوریتم مرغ مگسخوار

 

 

سرعت بالا، دقت بالا و انتخاب مناسب

در گذشته اگر عبارتی را در گوگل جستجو می کردیم، ساعت ها باید در نتایج می‌گشتیم تا مطلب مورد نظرمان را پیدا کنیم! به صفحات اسپمی می‌رسیدیم که در ردیف اول نتایج گوگل جا خوش کرده بودند. همان صفحاتی که هیچ محتوای مناسبی نداشتند و با ورود به آن سایت‌ها چندین پنجرۀ تبلیغاتی باز میشد. اما گوگل اجازه نداد این داستان ادامه پیدا کند و الگوریتم مرغ مگس خوار، را در سال 2013 رونمایی کرد.

وظایف:

تجزیه و تحلیل دقیق عبارات جستجو شده کاربر

درک مفهوم و معنای عبارت جستجو شده

شناخت مترادف‌ها و نمایش نتایج منطبق با مفهوم عبارات سرچ شده

ایندکس صفحات و محتوا و همچنین بررسی رفتار کاربران

اهداف:

درک منظور و مفهوم کاربر و نمایش بهترین نتیجه

عدم نمایش نتایج اسپم و نامرتبط با هدف جستجوی کاربر

پیدا کردن نتیجه بهتر در پایین‌ترین زمان برای کاربر

کسب رضایت کاربران با نمایش نتایج دقیق

الگوریتم سندباکس

الگوریتم سندباکس (Sandbox algorithm)

فیلتری برای سایت‌های جدید

سایت‌های تازه تاسیس نمی‌توانند با فریب دادن گوگل، به سرعت در صفحه اول نتایج قرار بگیرند. این الگوریتم بسیار شبیه آزمونی برای سایت‌هایی است که تا قبل از کسب رتبه واقعی، در قسمت‌های پایین صفحات جستجو قرار گیرند تا از نیت خوب صاحبان آنها مطلع شود.

نکته‌ای که در مورد آن وجود دارد این است که روی همه‌ی وب‌سایت‌ها عملی نمی‌شود. در مورد برخی وب‌سایت‌ها پس از شروع کار، آن‌ها را اصطلاحاً در سند باکس نگه می‌دارد و به آن‌ها رتبه نمی‌دهد تا عملکرد آن‌ها را ببیند و در صورت خوب و با کیفیت بودن، آن‌ها را از سندباکس خارج می‌کند. خروج از سندباکس گوگل را می‌توان با یک جهش چشم‌گیر در آمار بازدید و رتبه سایت با ابزار سرچ کنسول در کلمات مهم شناسایی کرد.

وظایف:

زیر ذره‌بین قرار دادن عملکرد سایت‌های تازه کار

جلوگیری از رتبه گرفتن سریع سایت های تازه کار

اهداف:

جلوگیری از تکنیک‌های کلاه سیاه برای فریب گوگل در ابتدای شروع فعالیت

جلوگیری از پیشرفت سریع سایت‌های جدید و بی کیفیت

الگوریتم کبوتر گوگل

نتایج مفید بر اساس موقعیت مکانی و محلی

فرض کنید در یک محله‌ی ناآشنا و جدید هستید، وقت ناهار است و شدیدا احساس گرسنگی می‌کنید، ولی با نقشه و مکان‌های این محل جدید آشنایی ندارید. سریعا گوشی را برداشته و تصمیم میگیرید سری به گوگل بزنید و سرچ کنید: رستوران یا رستوران نزدیک به من! و دقیقا لیست رستوران‌های نزدیک به خود را دریافت می‌کنید. جای تعجب ندارد این نتیجه الگوریتم کبوتر است که در سال 2014 معرفی شد!

الگوریتم کبوتر گوگل، بر اساس لوکیشن شما هنگام جستجو، خصوصاً در عبارتی مثل: «کافه‌های نزدیک» رتبه بندی جدیدی ایجاد می‌کند و به شما نمایش می‌دهد. از دید این الگوریتم گاهی اوقات فاکتورهایی مانند: فاصله مکانی، ساعت کاری و سهولت دسترسی مهم‌تر از عوامل همیشگی بهینه‌سازی هستند.

وظایف:

نمایش نتایج مفید و ارزشمند بر اساس موقعیت مکانی کاربر

پیشنهاد نزدیک‌ترین و بهترین موقعیت مکانی یا کسب و کار محلی

اهداف:

بهینه‌سازی نتایج جستجو برای کاربران

کمک به کسب و کارهای محلی

الگوریتم موبایل فرندلی (Mobile Friendly)

بررسی ریسپانسیو بودن سایت‌ها

به طور کلی mobilefriendly بودن یک سایت به معنای این است که کاربران موبایل بتوانند به راحتی از سایت شما در موبایل خود استفاده کنند و نیازی به زوم صفحه جهت بهتر دیدن محتوا و یا اسکرول صفحه به چپ و راست نباشد.

با این الگوریتم، وب سایت‌هایی که طراحی آنها واکنشگراست در رتبه‌بندی جدید‌، جایگاه بالاتری را کسب می‌کنند. شما میتوانید از این بخش موجود در سایت سرچ کنسول mobile friendly بودن سایتتان را بررسی کنید.

وظایف:

اطمینان از بهینه بودن وبسایت‌ها برای استفاده‌کنندگان صفحه نمایش موبایل

بهبود نتایج جستجو در تلفن همراه

اهداف:

کسب رضایت کاربران

افزایش رتبه‌بندی سایت‌های رسپانسیو

الگوریتم گوگل برت

الگوریتم گوگل برت (Google BERT)

درک بهتر اهداف کاربران از عبارت جستجو

این الگوریتم در سال 2019 برای درک عمیق‌تر زبان محاوره کاربران و اهداف آنها از عبارات جستجوشده ارائه شد و در واقع بروزرسانی‌ای بر الگوریتم رنک برین است. گوگل برت بزرگ‌ترین و باهوش‌ترین الگوریتم که بر پایه هوش مصنوعی است، یک الگوریتم مبتنی بر شبکه عصبی که از سیستم پردازش زبان طبیعی یا همان NLP بهره می‌برد و هدفش تشخیص جستجوهای کلامی و محاوره‌ای است. برت مفهوم یک رشته از کلمات را در کنار هم بررسی می‌کند نه معنی هر لغت را.

بعد از این الگوریتم استراتژی تولید محتوا در سایت‌ها تغییر کرد و دیگر روش‌های قدیمی پاسخگو نبود؛ پس نتیجه میگیریم که باید پیش از تولید محتوا، تحقیق کلمات کلیدی صورت گیرد که بتوانیم به طور دقیق‌تری هدف جستجوی کاربران را درک کنیم و با همان زبانی که کاربران در حال جستجو هستند، شروع به تولید محتوا کنیم.

وظایف:

تحلیل عبارات چند بخشی و بار معنایی کلمات

تمرکز بر کوئری‌های طولانی و زبان محاوره کاربران

اهداف:

بهبود تجربه جستجوی کابران

درک عمیق‌تر معنی کوئری‌های جستجو شده

پیش‌بینی هدف جستجو کاربر با درصد خطای پایین

تشخیص جستجوهای کلامی و محاوره‌ای

همان طور که میدانید سئو یکی از مهم ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ است که باید کسب و کار ها از آن استفاده کنند و همچنین دانستن نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل برای یک سئوکار امری بسیار مهم و حیاتی است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی

۵۰ نکته برای شروع کسب و کار جدید

۱. خودتان را ارزیابی کنید

تمام افراد برای شروع یک کسب و کار از همان ابتدای امر آماده نیستند. این بدان معنی نیست که شما ایده‌های خوب و درخشانی ندارید بلکه ممکن است از نظر ویژگی‌های فردی شما آماده‌ی راه‌اندازی یک استارت آپ نباشید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید ایده‌هایتان را جامه‌ی عمل بپوشانید باید بدانید که آیا برای تمام کارهایی که در آینده‌ی نزدیک به سرا شما می‌آیند از بررسی اسناد و ارتباطات گرفته تا پرداخت صورت‌حساب‌ها آماده هستید یا خیر. این نشان می‌دهد شما باید بتوانید قبل از هر کاری خودتان را مدیریت کنید تا بتوانید کسب و کارتان را هم مدیریت کنید.

 

۲. ایده‌هایتان را پرورش دهید.

 

فقط به دنبال یک کسب و کار محدود و جزیی نباشید. سعی کنید به یک طیف وظایف کاری فکر کنید که همه‌ی آنها بتوانند برای‌تان پولسازی کنند. درواقع یک مفهوم کسب و کار بیافرینید که برایتان شور و هیجان و تنوع داشته باشد. و همیشه به دنبال ایده‌هایی برای شروع کسب و کار باشید که زندگی مردم را به سمت مثبت تغییر می‌دهند و برایشان ارزش افزوده ایجاد می‌کنند. در صورتی که در زمینه استارت آپ که بر پایه دیجیتال کار میکند شما باید با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ یا مشاور بازاریابی دیجیتال راهنمایی بگیرید.

 

۳. ایده هایتان را آزمایش کنید.

وقتی یک ایده در ذهن شما نقش می‌بندد و به فکر اجرایی کردن آن می‌افتید باید ببینید آیا می‌توان آنرا به واقعیت نزدیک کرد یا خیر. آیا محصول یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید همان چیزی است که مردم می‌خواهند؟ آیا می‌توانید به سود مورد نظرتان دست یابید؟ آیا محصول یا خدمات‌تان واقعا جواب می‌دهد؟

 

۴. یک طرح جامع کسب و کار بنویسید

طرح جامع کسب و کار شما را به پیشبرد اهداف‌تان هدایت می‌کند، حتی اگر برنامه کسب و کار شما فقط یک طرح دورکاری برای ترجمه باشد باز هم برای معرفی ایده‌تان به سرمایه‌گذاران بالقوه نیاز دارید. طرح کسب و کار شما باید یک بیانیه ماموریت، یک خلاصه شرکت، یک خلاصه اجرایی، یک پیشنهاد خدمات یا محصول، شرح یک بازار هدف، پیش‌بینی‌های مالی و هزینه عملیاتی داشته باشد.

 

۵. نام تجاری خود را ثبت کنید.

مشاور کسب و کار: سعی کنید نام تجاری خود را سریعا در اداره ثبت شرکت‌ها به نام خودتان ثبت کنید.

 

۶. بازار خود را بشناسید.

شما باید نسبت به کسب و کارتان علاقمندی داشته باشید از یان رو باید دایما برای ارتقای آن تلاش کنید. ارزیابی بازار، هدف قرار دادن مشتریان، تشخیص مشتریان علاقمند و… یک کار ارزیابی رقابتی خوب است.

 

۷. هزینه‌ها را تعیین کنید.

تحقیقات بیشتری انجام دهید و عوامل ایجاد هزینه‌های ثابت را در حرفه خود مشخص کنید. این نه تنها به شما کمک می‌کند که کسب و کارتان را به طور موثرتری مدیریت کنید بلکه سرمایه‌گذاران بالقوه را هم به سمت کسب و کارتانمتمایل می‌کنید.

 

۸. بودجه ریزی کنید.

مشاور کسب و کار: شما باید تعیین کنید که چه مقدار بودجه برای انجام این کار نیاز دارید و چگونگی تولید محصول یا خدمات جدید را در طرح بازاریابی خود بگنجانید.

 

۹. سرمایه‌گذار مناسب پیدا کنید.

شما برای شروع کار خود خواه ناخواه نیاز به استفاده از وام ها، کارت‌های اعتباری، کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاران ریسک پذیر دارید. سعی کنید که یک سرمایه‌گذاری پیدا کنید که نیازهای شما را بشناسید و از بسیاری جهات با یکدیگر مشابهت داشته باشید تا بتواند به راحتی با شما کار کند.

 

مشاور کسب و کار ۱۰: به سرمایه گذارتان گوش فرادهید.

چه خوش‌تان بیاید چه نه سرمایه‌گذارتان در بسیاری امور کسب و کارتان به شما توصیه‌هایی خواهد کرد و شما باید به توصیه‌های او گوش کنید. البته این بدان معنا نیست که هر آنچه را او به شما می‌گوید چشم بسته انجام دهید.

 

۱۱. یک سیستم پشتیبانی عالی ایجاد کنید

شما برای شروع کسب و کارتان زمان و منابع زیادی را در کارتان سرمایه‌گذاری می‌کنید. مطمئن باشید که خانواده‌تان در جریان مستقیم کار شما قرار دارند. آنها باید آگاه باشند که این روند به لحاظ مالی و عاطفی بسیار چالش‌برانگیز است.

 

۱۲. یک ساختار قانونی تعیین کنید

تعیین اینکه چه جور شرکتی ثبت کنید بسیار مهم است. آیا شما نیاز به یک شرکت خصوصی دارید یا مشارکتی با برخی افراد، شرکت سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود یا یک شرکت تعاونی مورد نیاز شماست؟

 

۱۳. یک نام برای کسب و کارتان برگزینید.

مشاور کسب و کار: در مورد انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کارتان تصمیم بگیرید و سپس بررسی کنید که آیا دامنه اینترنتی آن نام موجود است و شاما می‌توانید با آن اسم یک سایت هم برایش بزنید. دامنه را از سایت ایرنیک تهیه کنید.

 

۱۴. از منابع رایگان بهره ببرید

منابع رایگان متعددی می‌توانند در زمینه آموزش، و پژوهش و تحقیقات حوزه کسب و کار به شما کمک کنند. سعی کنید نهایت بهره را از آنان ببرید.

 

۱۵. تعهدات مالیاتی خود را بشناسید.

باید از همان ابتدای کار بدانید که وضع مالیاتی شما به چه گونه است. آیا می‌توانید از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنید یا خیر. آیا برای پایان سال مالیاتی و پر کردن وارسال اظهارنامه آمادگی دارید.

 

۱۶. مجوزهای دسترسی و لایسنس‌های مختلف را بررسی کنید.

بررسی کنید که برای کسب و کار شما به چه مجوزهایی نیاز است و آیا اگر لایسنس شرکت خارجی خاصی را بگیرید اوضاع کسب و کارتان بهتر می‌شود.

 

مشاور کسب و کار ۱۷: یک بیمه بخرید

اطمینان حاصل کنید که از یک بیمه مناسب برای کسب و کار و کارمندان‌تان استفاده می‌کنید. حتی در مورد محل کار و ساختمانی که در آن مستقر هستید هم از یک بیمه خوب استفاده کنید تا مشکلات ناشی از آسیب‌های غیرمترقبه را نداشته باشید.

 

۱۸. دفاتر مالی خود را تنظیم کنید

شما باید بدانید که آیا از سیستم نقدی استفاده می‌کنید یا سیستم تعهدی. سال مالی خود را بشناسید و یک سیستم قوی حسابداری تنظیم کنید.

 

۱۹. محل مناسب کسب و کارتان را مشخص کنید.

مکانی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای کسب و کار شما را برآورده می‌کند و فرصت رشد و رقابت با سایر کسب و کارها را برای شما میسر می‌کند. همچنین به تامین‌کنندگان مواد اولیه شمانزدیک است و نکته مهم‌تر اینکه برای مشتریان‌تان نیز در دسترس است.

 

۲۰. برای راه‌اندازی یک دفتر اداری خودتان را ناراحت نکنید

مشاور کسب و کار : اگر شرایط خرید یا اجاره یک دفتر کار مناسب را ندارید اصلا ناراحت نباشید. شما می‌توانید از یک اتاق منزل‌تان یا انباری کوچک‌تان هم استفاده کنید. داشتن دفترکار همه چیز یک کسب و کار نیست.

 

۲۱. برای ثبت اختراع عجله نکنید.

ثبت اختراع معمولا هزینه بسیاری می‌طلبد و بسیار هم وقت‌گیر و خسته‌کننده است. از این رو برای ثبت اختراع تان زیاد هم عجله نکنید بگذارید اول مشتری هایتان را پیدا کنید و خیالتان از بابت بازار فروش آن راحت شود و سپس به دنبال ثبت و کارهای قانونی بروید.

 

 

۲۳. ایده‌هایتان را با اعضای خانواده و دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

معمولا دوستان و عزیزان شما نسبت به کسب و کارتان صادقانه سخن می‌گویند. پس از آنان به عنوان مشاوران رایگان و صادق حتما کمک بگیرید.

 

۲۴. ناظران ایرادگیر را فراموش کنید.

بین انتقاد سازنده که موجب رشد و گسترش کسب و کار شما می‌شود و نیز ایرادگیری‌های از روی غرض همیشه فاصله است. سعی کنید به انتقادات سازنده گوش دهید اما از افراد ایرادگیر که هیچ راه‌حلی برای مشکل شما ندارند و فقط می‌خواهند مسیر شکست را برایتان هموار کنند فاصله بگیرید.

 

۲۵. عصبانی نشوید

اگر در نوبت اول ایده شما توسط مشتریان یا سرمایه‌گذاران رد شد زود عصبانی نشوید. سعی کنید چیزی که آنها دوست نداشته‌اند را پیدا کنید و در جهت رفع آن کوشا باشید. پس از رفع ایرادات و انجام تغییرات لازم دوباره به سمت انان برگردید.

 

۲۶. خدمات یا محصولات‌تان را خیلی سریع تحویل دهید.

کسب و کار شما یک کار در حال پیشرفت است و اگر محصول یا خدمات خود را به سرعت تحویل مشتری دهید می‌توانید اجتماعی از مشتریان راداشته باشید که بازخوردهای ارزشمندی به شما می‌دهند و در ادامه مسیر همواره کمک‌رسان شما خواهند بود.

 

۲۷. محصولات یا خدمات جدید را پیشنهاد دهید.

مشاور کسب و کار : اگر مشتریانی از گذشته داشته‌اید شک نکنید که باارائه خدمات یا محصولات جدید می‌توانید دوباره به معامله با آنان ادامه دهید.

 

۲۸. صبور باشید

همیشه یادتان باشد که موفقیت یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. پیش از اینکه سود ببرید، باید زمان زیادی را صرف کسب و کارتان کنید.

 

۲۹. چیزی بیش از سطح انتظار ظاهر شوید.

وقتی یک مشتری جدید گرفتید سعی کنید لااقل در ماه اول خدمات و کالایی به او عرضه کنید که بیش از سطح انتظارش باشد. این گونه مشتری را به خودتان وفادار کرده‌اید.

 

۳۰. همه اتفاقات کسب و کارتان را در سایت یا وبلاگ‌تان بنویسید

از اینکه درباره تمام موفقیت‌ها و شکست‌ها، مذاکرات و مبارزات‌تان در کسب و کار با مشتریان سخن می‌گویید اصلا خجالت نکشید. مشتری باید بداند شما زنده و فعال و پویا هستید. پس برایش تعریف کنید.

 

۳۱. از جنگ و جدل با شریک (شرکا) خود اجتناب کنید.

هرگز تن به درگیری‌ بین خودتان و شریک‌تان ندهید. اگر می‌بینید واقعا نمی‌توانید با هم کار کنید سریعا رابطه کاری را قطع کنید و به طور قانونی هرکسی سهمش را بردارد و کار خودش را انجام دهد. درگیر این جنگ و جدل‌ها شدن اجازه رشد در کسب و کارتان را از شما می‌گیرد.

 

مشاور کسب و کار ۳۲: از تنها شدن نترسید

یادتان باشد همانطور که شما نیاز به سرمایه‌گذار دارید بعضی ادم‌ها هم هستند که نیاز به سرمایه‌گذاری در یک شرکت را دارند. پس اصلا ترس به خودتان راه ندهید و تسلیم نشوید. در نهایت یک یا چند شریک سرمایه‌گذار دیگر پیدا می‌کنید و اوضاع را تحت کنترل خود درمی‌آورید.

 

۳۳. یک دستیار محتوانویس استخدام کنید.

گذشته از اینکه شما یک نویسنده زبردست هستید اما باید یک دستیار محتوانویس برای خودتان استخدام کنید که ایمیل‌های هدفمند به مشتریان‌تان بزند و همچنین بتواند کسب و کار شما را در رسانه‌های اجتماعی معرفی کند و در توسعه برند شما کوشش کند.

 

۳۴. برای جلسات کاری حسابی آماده شوید.

مشاور کسب و کار : وقتی قرار ملاقات با یک مشتری دارید سعی کنید حسابی آماده باشید و آنچه ر ا که فکر می‌کنید نیاز است در دسترس داشته باشید. مثلا اطلاعات خود رادر مورد حرفه‌تان بالا ببرید، در مورد کارکنان شرکت‌تان نکات مهم و خوبی داشته باشید و از بازار رقابت به خوبی سخن بگویید.

 

۳۵. رقابت نباید شما را بترساند.

هنگام صحبت با سرمایه‌گذاران یا مشتریان از کلام ناجوری درباره بازار رقابت و رقیبان‌تان استفاده نکنید. هیچ نیازی نیست که این جلسه را تبدیل به یک قرار ملاقات تلخ کنید. در حقیقت گاهی اوقات به این شیوه صحبت کردن حتی ممکن است مشتری شما را به سمت رقیب‌تان سوق دهد. به یاد داشته باشید وقتی یک رقیب در بازار حضور دارد، پس یک بازار برای کسب و کار شما شکل گرفته است.

 

۳۶. مزیت تبلیغات دهان به دهان را بدانید.

هیچ چیزی بهتر از تبلیغات دهان به دهان برای فروش کالا یا خدمات وجود ندارد. اجازه دهید اعضای خانواده، دوستان و افراد بانفوذی که می‌شناسید چند کلمه‌ای درباره محصول یا خدمات شما با دیگران سخن بگویند. شک نکنید آن چند نفر هم با افراد دیگر سخن می‌گویند و همینطوری محصول شما دهان به دهان می چرخد و معروف می‌شود.

 

۳۷. شبکه را فراموش نکنید.

از اینکه دیگران با چهره شما آشنا شوند نترسید. سعی کنید از لاک خود بیرون بیایید و خودتان را به عموم مردم چه مشتریان و چه سرمایه‌گذاران نشان دهید. شرکت در همایش‌های مربوطه و حضور در نشست‌های مختلف روش خوبی برای گسترش شبکه است.

 

۳۸. به مشتریان برجسته خدمات بیشتر ارائه دهید.

تعامل با مشتریان بخش بزرگی از کسب و کار شماست. کسب و کار شما ممکن است مشتریان جدیدی به دستآورد اما این بخش مهم کسب و کار شما نیست. بخش مهم آن حفظ ان دسته از مشتریان است که برای شما مشتریان برجسته و وفادار محسوب می‌شوند.

 

۳۹. از کارکرد درست وب سایت تان مطمئن شوید.

مشتریان بالقوه می‌خواهند تا حد امکان در مورد کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و باید بتوانند به سرعت به هر نوع اطلاعات در وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.

 

۴۰. بیش از حد نگران اقتصاد نباشید.

برخی از بهترین کسب و کارها در دوره رکود اقتصادی راه‌اندازی شده‌اند. طبق آمار بنیاد کافمن بیش از نیمی از شرکتهایی که در ۲۰۰۹ توسط فورچون ۵۰۰ فهرست شده بودند در دوران رکود اقتصادی تاسیس شده بودند.

 

۴۱. مطمئن شوید که مشتریان صورت حسابهای‌شان را پرداخت می‌کنند.

همیشه مطمئن باشید که پول محصولات یا خدمات‌تان به شما برمی‌گردد. سعی کنید یک تقویم زمانی داشته باشید و در آنجا تمام پرداختها را ثبت کنید.

 

۴۲. کارمندان مناسب استخدام کنید.

برای کسب و کار خود کارمندان مناسب استخدام کنید. اگر فکر می‌کنید این کسب و کار شماست و نیاز به فرد دیگری ندارد یادتان باشد که شمادر هر زمینه‌ای تخصص و مهارت ندارید و برای برخی وظایف باید از افراد دارای کیفیت و تخصص کافی کمک بگیرید.

 

۴۳. مسئولیت‌ها را به افراد مختلف واگذار کنید.

وظایف مختلف را به کارمندان‌تان بسپارید. به این کار مدیریت اثربخش می‌گویند.

 

۴۴. بدانید که صداقت بهترین سیاست است.

اگر هر موضوعی را با کارکنان درمیان بگذارید مطمئن باشید که می‌توانند به شما راه‌حل‌های خوبی بدهند. هیچکس از اینکه پشت سرش حرف بزنند خوشش نمی‌آید. پس تمام موضوعات حساس را قبل از اینکه درگوشی شوند خودتان بازگو کنید.

 

۴۵. یادتان باشد که مخالفان همیشه جذب می‌شوند.

به استخدام افرادی که شخصیت مخالف شما دارند اقدام کنید. این افراد شما را به یک چالشی می‌کشند که شاید دریچه‌های جدید در برابر دیدگان شما بگشاید و مهارت واستعدادهایشان چیزی را به کسب و کار شما می‌دهد که تا به حال نداشته‌اید.

 

۴۶. با تفریحات مختلف و زندگی اجتماعی خود خداحافظی کنید.

شما مجبورید مدت زمان زیادی را به کسب و کار خود اختصاص دهید از این رو حتی یک شبانه روز هم برای برنامه‌های کاری یک روزه‌ی شما کم است. بنابراین مجبور هستید بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی خود را کنار بگذارید و امیدوار باشید دوستان و خانواده‌تان این موضوع را درک کنند.

 

۴۷: بدانید که شما فرد نهایی پرداخت تمام پولها هستید.

به عنوان یک مدیرعامل یا صاحب کار مسئولیت پرداخت چک‌ها و حقوق کارکنان با شماست. پس برای کسب درآمد بجنبید.

 

۴۸. از موفقیت یک تعریف فایده‌مند و درست داشته باشید.

فقط به این دلیل که کسب و کار شما تا به حال باعث نشده که میلیاردر شوید دلیل نمی‌شود که بگویید کسب و کارتان شکست خورده است. همین قدر که شما یک سلسله وظایف کاری را انجام می‌دهید که به شما شور و انگیزه می‌دهد یعنی اینکه داستان موفقیت شما در حال تکمیل شدن است.

 

۴۹: زمان خداحافظی را تشخیص دهید.

شکست اجتناب ناپذیر است. اگر کارها اصلا خوب پیش نمی‌روند و شما هرکاری از دست‌تان برمی‌آمده انجام داده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید غرورتان را کنار بگذارید و کاسبی‌تان را جمع کنید. خب البته که پذیرفتن این موضوع به همین راحتی‌ها هم نیست ولی یادتان باشد که این بهترین کار است.

 

۵۰. فقط به توصیه دیگران حتی یک مشاور کسب و کار تکیه نکنید.

مشاور کسب و کاربا وجود تمام این راهنمایی‌ها برای شما یادتان باشد مهمترین چیز روش آموختن استدر حالیکه ممکن است بسیاری از توصیه‌ها برای دیگران خوب و کاربردی باشد شاید برای موفقیت و شکست شما تاثیرگذار نباشدکسی که در نهایت می‌تواند صلاح و صواب کار خودش را تشخیص دهد کسی جز خود خود شما نیستپس مسئولیت مستقیم تمام کارهایتان را بپذیرید و با تکیه بر دانش و مهارت خود مسیر کسب و کارتان را بسازید و آباد کنیدشاید در این راه شکست هم بخوریاما خوب  می‌دانید که این چیزی بوده که خودتان انتخاب کرده‌اید و به سرانجام رسانیده اید.

 

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی