یکی از موارد قابل توجه و مهم ترین وسیله برای کدبانوی ایرانی استفاده از سینک مناسب است. سینک ها تنوع زیادی دارند، همان طور که در مقاله ی مجهزترین آشپزخانه برای کدبانوی ایرانی خواندید، سینک ها بر اساس شکل ظاهری از نظر قرار گرفتن روی کابینت به دو نوع داخل کابینت یا روی کابینت تقیسم می شوند. که به آنها اصطلاحاً سینک های توکار و روکار گفته می شود.
در این مقاله قصد داریم به تفاوت سینک توکار با روکار و معایب و مزایای هریک اشاره داشته باشیم.

http://ashpazkhaneh-ma.royablog.ir/post/18/ترفند+های+تمیز+کردن+سینک+ظرفشویی

 

سینک توکار

سینک های توکار به نوعی از سینک های ظرفشویی گفته می شود که داخل فضای مخصوص سینک، کار گذاشته می شوند و لبه های آن ازبیرون مشخص نیست. مهمترین تفاوت سینک توکار با روکار، زیبایی و ظرافت و شیک بودن انواع سینک توکار است که آشپزخانه را لوکس و مدرن نشان می دهد.

 

اکثر برند های موجود در بازار علاوه بر سینک روکار، سینک توکار هم تولید کرده اند. سینک توکار جلوه ی بی نظیری به فضای آشپزخانه می دهد. همچنین هیچ لبه ای ازبیرون دیده نمی شود و لگن سینک داخل کابینت نصب می شود. البته اگر خواستار زیبایی و ظرافت هستید پس از هربار استفاده باید سینک را با دستمال خشک کنید.

سینک توکار

 

خرید سینک ظرفشویی استیل البرز

مزایا و معایب سینک توکار

از لحاظ کارایی تفاوت سینک توکار با روکار این است که در این مدل رطوبت و قطرات آب به سادگی وارد کابینت می شوند. در نصب توکار احتمال پاشیده شدن آب به اطراف بیشتر هست، در نتیجه احتمال آسیب رسیدن و خرابی کابینت ها افزایش می یابد. این مدل سینک، بیشتر به کسانی توصیه می شود که از ماشین ظرف شویی برای ظرف شستن استفاده می کنند. چرا که در سینک توکار پس از هر بار استفاده آب و مواد شوینده به کابینت ها ریخته شود وکابینت را به مرور لکه دار نماید. از مهم ترین معایب سینک توکار این است که مدام باید در حال خشک کردن کابینت ها باشید. همچنین این نوع سینک رویه ی کابینت را مخصوصا اگرکابینت ها ام دی اف باشد به مرور از بین می برد و عمرکابینت را کوتاه می کند. اما تجربه نشان داده است که اگر کابینت شما از جنس ضد آب مثل کورین باشد از بابت پوسیدگی نگران نباشید زیرا این صفحات غیرقابل نفوذ آب هستند ولی برای درخشندگی و از بین بردن لکه های آب پس از هر بار استفاده با دستمال خشک کنید تا باقی مانده ی آب باعث رسوب سینک نشود و زیبایی خود را از دست ندهد.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل خرید سینک ظرفشویی

 

 

سینک ظرفشویی استیل البرز

بهتر است از متخصص کار بلد در زمینه انتخاب جنس کابینت استفاده کنید تا جنسی را انتخاب کنید که به رطوبت حساس نباشد. با توجه به معایب این نمونه از سینک اما این مدل های توکار فروش بیشتری دارند، دلیل آن هم زیبایی و مدرن بودن آشپزخانه را می رساند و چون خانم ها به زیبایی آشپزخانه خود اهمیت خاصی می دهند.
بعضی از کسانی که از سینک توکار استفاده کردند از بادکردن صفحه کابینت شکایت می کنند در حالی که باید توجه داشت که مشکل بادکردن صفحه کابینت از آب بندی سینک است نه توکار بودن آن.

کابینت سازهای با تجربه وقتی جای سینک را درمی آورند ، با چسب آکواریوم یا سیلیکون، تمام سطح برش خورده را پوشش می دهند و سپس از زیر ، دور سینک را چسب آکواریوم می زنند. حتی اگر سینک خودش نوار آب بندی داشته باشد، حتما باید این کار انجام شود، به طوری که وقتی سینک را سرجای خود، قرار می دهند در اثر فشار چسب از کناره های سینک بیرون بزند و بعد از این مرحله حتما باید بست های زیر سینک محکم شود.
 

 

http://ashpazkhaneh-ma.royablog.ir/post/19/جدیدترین+طرح+های+سینک+های+ظرفشویی+آشپزخانه+سال+99