دنیایی از اطلاعات مفید و کاربردی

۳ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

استراتژی های هوشمند دیجیتال مارکتینگ در بازار ساخت اپ موبایل

رونق بازار طراحی اپلیکیشن موبایل و افزایش تقاضا برای داشتن گوشی های تلفن همراه، حوزه های مختلف تجاری و به خصوص دنیای دیجیتال مارکتینگ را تحت تأثیر قرار داده است. دلایل زیادی وجود دارند که نشان می دهند چرا کسب و کار شما به طراحی اپلیکیشن نیاز دارد اما تنها دانستن این دلایل برای موفقیت و ماندن در دنیای تجارت الکترونیک کافی نیست. امروزه پتانسیل های فراوان در صنعت ساخت اپ و بازاریابی دیجیتال افراد زیادی را به این حیطه جذب کرده و باعث به وجود آمدن رقابتی سنگین شده است. بنابراین برای ماندن و پیروزی در این دنیای پر رقابت باید به طور مرتب، استراتژی های بازاریابی دیجیتال را بروزرسانی کرده و از الگوها و تکنولوژی های جدید در صنعت ساخت اپلیکیشن باخبر باشیم تا از دیگر رقبا عقب نمانیم.

خدمات دیجیتال مارکتینگ حرفه را از طریق این قسمت : 

 https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing/

 

به همین دلیل ما در این مقاله چند ترفند محبوب و جدید که تاثیر اساسی و مثبت بر روش های دیجیتال مارکتینگ و بازار اپلیکیشن موبایل دارند را معرفی خواهیم کرد تا شما با کارکرد استراتژی بازاریابی دیجیتال در صنعت ساخت اپ موبایل و تاثیر آن بر رونق کسب و کار خود آشنا شوید.

 

محبوب ترین استراتژی های هوشمند دیجیتال مارکتینگ در بازار ساخت اپ موبایل

•    استفاده از محتوای ویدیویی و تاثیر آن بر بازاریابی دیجیتال اپلیکیشن موبایل

با رشد چشمگیر شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر و آنالیز کاربران این شبکه ها، بازاریابان و برنامه نویسان اپلیکیشن موبایل به این نتیجه رسیده اند که محتوا ویدیویی و تصویری از محبوب ترین ترفندها برای ارتقا تجربه کاربری و جذب مخاطب بیشتر در دنیای مجازی است. تجربه نشان داده است که بسیاری از بازاریابان  دیجیتال و صاحبان کسب و کارهای مختلف برای افزایش بازدهی تجارت خود و ارتباط بیشتر با بازار هدف و مخاطبان، حاضر به سرمایه گذاری در این حیطه هستند.

 

 

 

•    هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، دو تکنولوژی هوشمند برای برندسازی اپلیکیشن در دنیای دیجیتال مارکتینگ

ظهور هوش مصنوعی و استفاده از این تکنولوژی در ساخت اپ موبایل، روش های بازاریابی و کارکرد اپلیکیشن های موبایل را تغییر داده است. شخصی سازی تجربه کاربری و ارائه امکاناتی که بر مبنای خواسته کاربر قابل تغییر و بهینه سازی هستند، تنها نمونه ای از مزایای هوش مصنوعی در ساخت اپ های هوشمند است.

بنابر همین مزایا و نتایج بدست آمده است که برنامه نویسان و بازاریابان حرفه ای استفاده از هوش مصنوعی در ساخت اپ موبایل را به عنوان یک استراتژی جدید در بازاریابی دیجیتال توصیه می کنند. به طور کل هوشمندسازی و بهینه سازی امکانات گوشی های همراه نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار شده و به عنوان یک عامل مهم در برندسازی و ارتقا تجربه کاربران برای خرید محصولات دیجیتال به حساب می آید.

 

علاوه بر هوش مصنوعی، تکنولوژی واقعیت افزوده AR نیز به یک پتانسیل مهم در بازاریابی دیجیتال اپلیکیشن موبایل تبدیل شده است. امروزه بسیاری از صنایع و شرکت های مختلف از اهمیت و نقش تکنولوژی واقعیت افزوده برای جذب مخاطبان بیشتر و برندسازی اپلیکشن خود آگاه هستند. کسب و کارهای مختلف با انجام آزمون و خطاهای بسیار این تکنولوژی را به عنوان یک استراتژی به روش های نوین دیجیتال مارکتینگ اضافه کرده و با کمک آن ایده های جذاب خود برای ساخت اپلیکیشن پولساز و استارتاپی را به واقعیت تبدیل کرده اند.

 

در اینجا برخی از مزایای ساخت اپ موبایل با واقعیت افزوده (AR) ذکر شده است:

 

- افزایش کیفیت تجربه کاربری

 

- برندسازی محصول و معرفی اپلیکیشن به طیف وسیع تری از مخاطبان

 

- استفاده از gamification در ساخت اپ موبایل برای ارتقاء سرویس دهی

 

- روشی جدید برای شناسایی بازار هدف و افزایش تعامل با آنها

 

 

•  استفاده از تکنولوژی های صوتی در ساخت اپ موبایل و تاثیر آن بر بازاریابی دیجیتال

تکنولوژی های صوتی و ترفند های استفاده از صدا در ساخت اپ موبایل روز به روز شاهد پیشرفت چشمگیری هستند و به نظر می رسد که در سالهای آتی این روند ادامه داشته و این فناوری های صوتی و شنیداری از محبوبیت بیشتری برخوردار شوند.

از نمونه های محبوب و آشنای استفاده از فناوری صدا در ساخت اپ های هوشمند می توان به جستجوی پیشرفته صوتی و دستیارصوتی اشاره نمود که امروزه مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. نکته اساسی این است که کسب سود از تکنولوژی های صوتی اپلیکیشن موبایل تنها با آگاهی از نیازهای مشتریان امکان پذیر خواهد بود. 

 

 

 

 

SEO و ASO ترفندهای کارآمد دیجیتال مارکتینگ در بازار ساخت اپ موبایل 

در دنیای دیجیتال مارکتینگ و ساخت اپ موبایل، عوامل زیادی بر دیده شدن اپلیکیشن ها در دنیای مجازی و رتبه بندی آنها در موتورهای جستجو تاثیر می گذارند. در چند سال اخیر بروزرسانی های موتور جستجو گوگل، روند بازاریابی و فروش اپلیکیشن موبایل و چگونگی جستجوی آنها در استورها را به طور قابل توجهی تغییر داده است.

این بروزرسانی ها این امکان را به اپلیکیشن موبایل می دهند که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده شود. همچنین با کمک آنها می توان با یک کلیک برنامه را بر روی گوشی موبایل به سرعت نصب کرد. امروزه، رقابت سنگینی در حیطه بازاریابی اپلیکیشن های کاربردی موبایل به وجود آمده است، به همین دلیل لازم است که ترفندهای دیجیتال مارکتینگ در بازار ساخت اپ موبایل را دانسته و بر مبنای آنها سرمایه و وقت خود را برای بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی اپلیکیشن های موبایل صرف کنیم.

 برای بهبود فرآیند های باید از این قسمت مشاور دیجیتال مارکتینگ بگیرید :

 https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing-consultant/

 

اهمیت سئو اپلیکیشن در وب سایت ها وتاثیر آن بر بازار ساخت اپ موبایل

آمار نشان می دهد که تقاضا برای تلفن همراه و به دنبال آن اپلیکیشن های موبایل به صورت فزاینده ای در حال رشد است. در مقایسه با سال 2017، ترافیک تلفن همراه سهم خود را از 50.3٪ به 52.2٪ در سال 2018 افزایش داده است. به همین دلیل توجه ویژه به ترفند های بازاریابی اپلیکیشن موبایل برای دیده شدن برنامه در بین تعداد زیادی اپلیکیشن اهمیت زیادی پیدا می کند. هدف اصلی سرمایه گذاری در زمینه بهینه سازی جستجوگرها نه تنها هدف قرار دادن کاربران جدید بلکه حفظ مشتری های قبلی نیزمی باشد.

 

 

 

بهینه سازی اپلیکیشن استورها ASO، راهی برای دیده شدن در صنعت ساخت اپ موبایل

ما در مورد جزئیات بالا بردن رتبه برنامه در نتایج جستجوی وب و نکات مهم طراحی جهت تقویت سئو بحث کردیم. در اینجا نوبت به کاربرانی می رسد که اپلیکیشن شما را با مرور و جستجو در اپلیکیشن استورها کشف می کنند. در حدود 48٪ از کاربران اپلیکیشن های هوشمند برنامه مورد نظر خود را از طریق فروشگاه های معتبر اپلیکیشن پیدا می کنند ، که در صد قابل توجهی و موثری در پیدا کردن استراتژی های بازاریابی دیجیتال می باشد. 

 

 

ASO چیست و چگونه بر بازاریابی دیجیتال اپلیکیشن موبایل تاثیر می گذارد؟

وقتی در مورد بازاریابی دیجیتال در اپلیکیشن استورها صحبت می کنیم ، باید در مورد ASO - Optimization App Store اطلاعاتی داشته باشیم. ASO فرایند بهینه سازی جستجوی اپلیکیشن در فروشگاه های اپلیکیشن موبایل می باشد. بعضی اوقات افراد ASO و SEO را اشتباه می گیرند. در واقع ، این دو استراتژی دیجیتال مارکتینگ مشابه یکدیگر هستند و هر دو برای بهبود مشخصات شما در دنیای مجازی استفاده می شوند. اما تفاوت اصلی بین آنها این است که ASO در بهینه سازی فروشگاه های اپلیکیشن کاربرد دارد در حالی که SEO بیشتر در جستجوهای وب متمرکز است.

 

برای بهینه سازی ASO باید به کلمات کلیدی، اسم اپلیکیشن، تعداد دانلود ها و رتبه بندی آن در فروشگاه، نظرات و نقدهای کاربران توجه ویژه ای داشته باشید. برای اولویت داشتن در نتایج جستجوی اپلیکیشن استور، باید عنوان اپلیکیشن، زیرنویس، کلمه کلیدی و توضیحات برنامه خود را به صورت استراتژیک انتخاب کنید. هنگامی که همه آنها را با دقت انتخاب کردید، می توانید بر شاخص های الگوریتم فروشگاه اپلیکیشن تأثیر بگذارید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی

گوگل سرچ کنسول چیست؟

هنگامی که سایتی را راه اندازی می کنیم لازم است روز به روز اطلاعاتی را در مورد سایت خود بدست آوریم. اما چطور می توانیم این اطلاعات را بدست آوریم؟ چگونه از ایندکس شدن سایت توسط گوگل اطمینان پیدا کنیم؟ آمار بازدید سایت خود را چگونه بدست آوریم؟ این سوالات و هزاران سوالات دیگر در مورد سایت برای ما پیش می آید. ما در چالاک سافت یکی از مهمترین ابزارهای آنالیز سایت که به گوگل سرچ کنسول معروف است را به اختصار توضیح می دهیم. همچنین اهمیت استفاده از آن برای سئوکاران و کاربرد سرچ کنسول را با هم بررسی می کنیم.


گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) یک ابزار رایگان گوگل می باشد که به وسیله آن می توانیم سایت را تجزیه و تحلیل کنیم و خطاهای احتمالی را رفع کنیم، این ابزار آمار واقعی سایت را به ما نشان میدهد، لینک ها و بک لینک های سایت، امکان ثبت نقشه سایت در گوگل، ریسپانسیو بودن سایت، نرخ کلیک کلمات کلیدی در سایت، صفحات ایندکس شده ی سایت، خطاهای امنیتی و… برخی از امکاناتی است که این ابزار ارزشمند به ما می دهد.

 

تاریخچه گوگل سرچ کنسول

این ابزار هنگامی که معرفی شد در ابتدا به نام کنسول جستجوی گوگل معرفی شد و در سال ۲۰۱۵ نام آن به وبمستر تولز تغییر یافت. نسخه جدید این ابزار در ژانویه ۲۰۱۸ با نام سرچ کنسول معرفی شد. این ابزار به طور مداوم در حال تغییر و به روز رسانی است و روز به روز امکانات بیشتری به آن اضافه می شود.

 

کاربرد های سرچ کنسول

دریافت پیام ها و خطاهای امنیتی

مشاهده و درک کاربرانی که با سرچ در گوگل وارد وب سایت ما می شوند.

مشاهده وضعیت وب سایت در نتایج گوگل

نرخ کلیک کاربران در سایت

آمار روزانه و ماهانه ورود به سایت

رفع مشکلات سایت

دریافت توصیه های ایمنی برای حفاظت از سایت

مشاهده ایندکس نشدن صفحات توسط گوگل

مشاهده کلمات کلیدی از طریق ورود کاربران به سایت

حذف صفحات دلخواه از نتایج گوگل

مشاهده میزان رشد و عملکرد سایت

حل مشکلاتی که باعث افت و پنالتی شدن سایت می شوند.

کاربرد های سرچ کنسول

کاربرد های سرچ کنسول

 

یکی از ابزارهای بسیار مهم سئوکاران و مشاوران دیجیتال مارکتینگ است :

https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing-consultant/

 

گوگل سرچ کنسول بیشتر برای چه افرادی کاربرد دارد؟

 

این ابزار برای تمام کسانی که کسب و کارهای اینترنتی دارند می تواند مفید باشد اما بیشتر برای :

 

سئو کاران و مدیران بازاریابی:

سئو کاران می توان از طریق این ابزار ترافیک سایت را ببینند و با اقداماتی که انجام می دهند ترافیک سایت را بالا ببرند. و همچنین کلمات کلیدی سرچ شده و نرخ کلیک و… را ببینند و آن ها را بهبود ببخشند.

 

مدیران سایت ها:

به عنوان یک مدیر سایت می توانید با این ابزار خطاهای امنیتی و ارورهای سایت را مشاهده کرده و آنها را رفع کنید.

 

صاحبان کسب و کار:

صاحبان کسب و کارها با تحلیل و بررسی سایت های خود از طریق این ابزار باید عملکرد سایت های خود را بهبود ببخشند و صفحات سایت خود را برای نتایج اول گوگل بهینه کنند.

 

توسعه دهندگان وب:

این افراد نیز می توانند کدهای نوشته شده برای سایت خود را از طریق این ابزار کنترل کنند. و همچنین برخی از مشکلات را حل کنند.

 

تفاوت سرچ کنسول قدیم و سرچ کنسول جدید:

با سرچ کنسول قدیم ترافیک سایت را ۳ ماهه می توانستیم مشاهده کنیم اما سرچ کنسول جدید به ۱۶ ماه تغییر یافته است.

سرچ کنسول جدید ابزارهای بیشتر و اطلاعات بیشتری در مورد صفحات در اختیار ما قرار می دهد.

اطلاعات جدید مانند موبایل فرندلی و ایندکس صفحات و… را بهبود بخشیده است.

در سرچ کنسول جدید می توانید جزئیات را دنبال کنیم و صفحاتی را که دارای مشکل هستند را شناسایی و خطای آن ها را حل کنیم.

بهبود در بخش گزارش دهی و برخی از ابزارهای دیگر

اضافه شدن بخش موبایل و ارائه خدمات آنها

ثبت سایت در کنسول گوگل

برای ثبت سایت در سرچ کنسول ابتدا باید سایت را ثبت کنید و مالکیت خود را به عنوان مدیر سایت تایید کنید. زیرا این ابزار دارای اطلاعات محرمانه است به همین دلیل بسیار حساس است.

 

ثبت سایت در کنسول گوگل

گوگل سرچ کنسول چیست؟ یکی از کاربردهای آن ثبت سایت در کنسول گوگل

 

در مرحله بعدی باید هویت مالکان و کاربران سایت را تایید کرده و میزان و دسترسی آن ها را نیز مشخص کنید.

 

حالا نوبت ثبت سایت مپ شما رسیده است. ثبت نقشه سایت به گوگل کمک می کند درک بهتری از سایت شما داشته باشد. همچنین ثبت نقشه سایت برای بهبود سئوی سایت نیز مهم است.

 

نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای بهبود سئو سایت

بهبود رتبه بندی برای کلمات کلیدی با عملکرد کم

کلمات کلیدی با عملکرد کم، کلماتی هستند در موقعیت های یک یا دو رتبه بندی نشده اند. عملکرد آنها کم است زیرا اکثر افراد روی یکی از دو نتیجه اول کلیک می کنند، به این معنی که اگر در موقعیت های پایین رتبه قرار بگیرید، تعداد زیادی از ترافیک را از دست می دهید. به عنوان مثال، اگر در موقعیت هشتم قرار بگیرید، تقریباً ۱٫۸٪ از جستجوگران روی نتیجه شما کلیک می کنند.

 

بنابراین اگر کلمه کلیدی مورد شما ماهانه ۱۰۰۰ جستجو دارد. با رتبه بندی در موقعیت ۸ ماهانه ۱۸ بازدید از جستجوی ارگانیک دارید، در حالی که برای موقعیت دوم ۱۶۰ کلیک است.

 

صفحات با رتبه بندی کلمات کلیدی بالا، اما CTR پایین را بهینه کنید.

برخی صفحات عملکرد بهتر از حد متوسط ​​دارند و برخی عملکرد بدتری دارند. بنابراین ما باید صفحاتی را پیدا کنیم که عملکردشان از حد متوسط ​​کمتر است، و آن ها را تحلیل کنیم. سپس ببینیم آیا راهی برای افزایش CTR آنها برای دستیابی به بازدید بیشتر وجود دارد.

 

مشکلات نقشه سایت را برطرف کنید.

اگر نقشه سایتهایی را که وارد کرده اید مشکلی داشته باشد، ممکن است خزنده های گوگل را گیج کند. همچنین می تواند باعث شود آنها URL های اشتباه را در برخی موارد ایندکس کنند.

 

مشاهده تعداد بک لینک های صفحات سایت.

بک لینک فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است. گوگل بارها این موضوع را به ما یادآوری کرده است.همچنین ما رابطه بین ترافیک جستجوی ارگانیک و بک لینک را مشاهده می کنیم.

یکی از مهم ترین ابزاری هایی که باید متخصصان در خدمات سئو از ان استفاده کنن سرچ کنسول است :

https://sadeghbagheri.ir/seo/

 

پیدا کردن صفحاتی که به لینک های داخلی بیشتری نیاز دارند.

این قسمت به شما کمک می کنند صفحه جدید ما سریعتر در صفحات گوگل امتیاز بگیرد. لینک های داخلی PageRank را به صفحه جدید منتقل می کنند، این کار به صفحه کمک می کند رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشد.

 

همچنین مشاهده پست ها و صفحاتی وجود دارد که لینک داخلی زیادی ندارند یا هیچ لینکی ندارند، احتمالاً آنها پست های قدیمی هستند و یا فراموش شده هستند. اینها معمولاً بازدید زیادی را برای سایت شما به همراه نمی آورند یا ارزش SEO زیادی ندارند، بهتر است این صفحات را حذف کنید.

 

صفحاتی را که ترافیک ارگانیک خود را از دست داده اند را به روز کنید.

اکثر صفحات برای همیشه ترافیک ارگانیک دریافت نمی کنند. بعد از مدتی ترافیک خود را از دست می دهند. پس باید آن ها را به روز رسانی کنید. تا دوباره در صفحات بالا نمایش داده شوند.

 

بهترین زمانی برای استفاده از سرچ کنسول برای مشاهده اطلاعات سایت چه موقع است؟

به محض ثبت نام در سرچ کنسول و تایید مالکیت سایت می توانید از آمار و ارقام و داده های آن استفاده کنید. اما در ابتدای تاسیس سایت اطلاعات کمی دارد و زیاد به درد نمی خورد.

 

اطلاعات و داده های سرچ کنسول چند وقت یکبار باید بررسی شوند؟

بررسی اطلاعات سرچ کنسول به نقش شما بستگی دارد اینکه شما مدیر سایت باشید یا سئو کار یا طراح سایت. اما معمولا گوگل توصیه می کند حداقل هر ماه یکبار این اطلاعات را مشاهده و بررسی کنید. ولی گاهی لازم است هر هفته یا هر روز این اطلاعات را چک کنید.

 

آیا گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس با هم تفاوت دارند؟

هر دو ابزار سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس اطلاعات مهمی را در مورد سایت به ما می دهند. سرچ کنسول به بررسی اطلاعات قبل از ورود کاربر می پردازد. اما گوگل آنالیتیکس به رفتار کاربر بعد از ورود به سایت می پردازد.

 

چه مدت زمان لازم است تا سایت توسط سرچ کنسول ایندکس شود؟

بعد از درخواست در وبمستر تولز و ایندکس کردن سایت معمولا از چند روز تا چند هفته زمان برای ایندکس کردن سایت توسط گوگل سرچ کنسول لازم است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی

امکانات گوگل انالیز جیست؟

گوگل آنالیتیکس Google analytics از سرویس های رایگانی است که از جانب گوگل در دسترس وبمستران و مدیران وب سایت ها قرار گرفته و با ارائه ی اطلاعات مختلف از جمله موارد مرتبط با میزان بازدید ها و رفتارهای کاربران می توانند به یک تحلیلگر و یا سئو کار کمک نمایند تا با استفاده از این اطلاعات ، روش های جدیدی در جهت پیشرفت دادن وضعیت سئو و افزایش بازدید سایت انتخاب نماید .

در بحث مشاوره دیجیتال مارکتینگ، مشاوران ابتدا اطلاعات گوگل انالیتیکز را تحلیل میکنند و بعد از آن برای بهبود عملکرد به کارفرماها راه کار میدهند. از طریق لینک زیر میتوانید درخواست مشاوره دیجیتال مارکتینگ بدهید: 

https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing-consultant/

 

گوگل آنالیتیکس به طور مستقیم به تحلیل و آنالیز موارد مرتبط با کاربرانی خواهد پرداخت که از سایت شما بازدید دارند و اطلاعات مختلفی مانند صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده ، فعالیت های کاربران، زمانی که حضور دارند و مسیر خروجی آنها را در اختیار ادمین قرار می دهد . به همین جهت این روش یک روش بسیار هوشمندانه به منظور نظارت بر میزان بازدید های انجام شده از صفحات داخلی و صفحه اصلی وب و نیز یک ابزار قدرتمند برای تحلیل بهینه سازی وب سایت است . شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تحلیل و بررسی رفتار کاربران و بازدیدکنندگان از طریق سرویس گوگل آنالیتیکس چه فایده ای خواهد داشت ؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که هدف اصلی از راه اندازی یک وب سایت این است که شما بتوانید با ارائه ی اطلاعات و یا در معرض دید قرار دادن خدمات و محصولات خود نظر و توجه بازدیدکنندگان را جلب نمایید . هر کدام از کاربران اینترنتی به عنوان یک وضعیت مشتری در نظر گرفته می شود و نیز در بهترین حالت می توان متقاضی دریافت خدمات یا خرید محصولاتتان باشد وبه بهبود در وضعیت سود آوری اقتصادی کسب و کارتان کمک نماید، به این ترتیب زمانی که گوگل آنالیتیک به عنوان ابزار راهنمای کنترل و بررسی رفتار بازدید کنندگان و تحلیلگر آماری بازدیدهای تحت وب استفاده نمایید می توانید بفهمید که چه زمانی بیشترین بازدید از کدام یک از صفحات داخلی سایت صورت گرفته است و محبوب ترین اطلاعات و مطالب و یا محصولات شما از دید کاربران اینترنتی کدام است ؟ و نیز بازاریابان اینترنتی با بررسی این گزارشات می توانند تشخیص دهند که چه نوع تبلیغاتی در فضای مجازی موجب شده است تا بر تعداد بازدیدکنندگان سایت افزوده شده است . با این وجود شما می توانید با برخورداری از یک تحلیل درست، استراتژی و راهکارهای جدید را برای رسیدن به هدف خود در بازه ی زمانی مشخص تعیین نمایید و گوگل آنالیتیک با ارائه گزارشات تخصصی یک راهنما در جهت تحقق اهداف شما خواهد بود .

 

مزایای استفاده از گوگل آنالیتیکس

 

سرویس گوگل آنالیتیک چه اطلاعاتی را ارائه می دهد ؟

 

 

گوگل آنالیتیکس Google analytics تمام ویژگی هایی که مناسب برای یک برنامه قدرتمند تحلیلگر تحت وب لازم است را دارا می باشد و همچنین با برخورداری از امکانات گوناگون می توان به بهترین شکل ترافیکی که به یک وب سایت روانه می شود را تعیین کند . با توجه به اینکه این برنامه از طرف گوگل ارائه شده است به میزان زیادی میتواند به منظور تحلیل سایت هایی که به دنبال افزایش رتبه در موتور جستجوی گوگل هستند مناسب باشد . در جهت تحلیل جامع تر  و بررسی دقیق تر وضعیت صفحات وب، می توانید این سرویس را به صورت ترکیبی با یکی دیگر از مهم ترین ابزارهای گوگل به نام وب مستر تولز استفاده نمایید.

 

در ادامه این مقاله به بررسی برخی از امکاناتی که گوگل آنالیتیک در اختیار وب مستران قرار می دهد . مشاهده می نمایید :

 

محل و موقعیت جغرافیایی کاربران ( کشور و شهر )

 

تکنولوژی مورد استفاده و مرورگرهایی که کاربران برای بازدیدکننده از طریق آن صفحات وب را مشاهده نموده است .

 

اطلاعاتی راجع به بازدیدکنندگان سایت شما در قالب اعداد، جدول و گراف های نمایشی

 

رزولوشن صفحه نمایش دستگاهی که بازدیدکننده از طریق آن صفحات وب را مشاهده نموده است .

 

مشخص می کند که کاربران از چه منابعی به سایت شما وارد شده اند ؟ تبلیغات، انواع لینک های موجود در سایت های دیگر، ایمیل های تبلیغاتی، کلمات کلیدی، کانال ها، رسانه های اجتماعی و... )

 

مشاهده ی مدت زمانی که کاربران در صفحات وب گذرانده اند .

 

شناسایی قوی ترین و ضعیف ترین صفحات یک سایت بر اساس میزان جذابیتی که برای کاربران دارد .

 

اطلاعاتی در مورد تاثیر محتوای سایت بر بازدید کنندگان در اختیار مدیران سایت قرار می دهد

 

ارائه گزارش کاملا تصویری از تعداد بازدید های وب سایت شما

 

 

چگونه می توان از گوگل آنالیتیک استفاده کرد ؟

در ابتدا شما نیاز به یک حساب جیمیل دارید و در آن وارد شوید .

سپس آدرس google.com/Analytics را در مرورگر خود وارد نمایید .

سپس به این دلیل که از قبل وارد حساب جیمیل خود شده اید گزینه Access Analytics برای شما به نمایش در می آید، بر روی آن کلیک نمایید .

در این مرحله شما نیاز دارید که کد گوگل آنالیتیک که ترکیبی از جاوا اسکریپت و HTML می باشد را به سایت خود می توانید اضافه نمایید تا ربات ها بتوانند به آسانی وضعیت سایت شما را ردیابی نمایند .

 

https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing/

 

بعد از آنکه مراحل نصب را به پایان رساندید، وقت آن می‌رسد که طریقۀ استفاده از این ابزار را فرا بگیرید. قبل از آنکه شروع کنیم و وارد جزئیات شویم، لازم است که شما با معنای کلمات و عبارات کلیدی برای استفاده از این ابزار آشنا شوید. شما بارها و بارها طی خواندن این مطلب و استفاده از اطلاعات گوگل با این واژه‌ها روبرو خواهید شد.

 

ابعاد (Dimensions): منظور از بعد (یا دایمنشن) یکی از خصوصیات و ویژگی‌های بارز وب‌سایت یا برنامۀ گوشی است که می‌تواند مقادیر مختلفی را بپذیرد. نوع مرورگر، صفحۀ خروج کاربر، صفحات مورد بازدید و زمان حضور کاربر در وب‌سایت از نمونه ابعادی هستند که در گوگل آنالیز وجود دارد.

متریک‌ها (Metrics): متریک‌ها در واقع خصوصیات درونی یک دایمنشن هستند که می‌توانند به صورت مجموع یا نرخ اندازه‌گیری شوند. برای مثال تعداد بازدیدها از یک صفحه یا میانگین زمانی که کاربران در وب‌سایت گذرانده‌اند.

دوره‌ها (Sessions): دوره به مدت زمانی اطلاق می‌شود که کاربر به صورت فعال با وب‌سایت، برنامۀ گوشی یا سایر رسانه‌های شما در ارتباط است. تمام اطلاعات در مورد تعاملات کاربر (تعداد صفحاتی بازدیدی، رویدادها، میزان خرید و ...) در طی یک دوره حساب می‌شوند. دوره‌ها معمولاً بعد از 30 دقیقه عدم تعامل کاربر با وب‌سایت یا برنامۀ شما بسته می‌شوند و در صورت بازگشت کاربر، یک دورۀ جدید باز خواهد شد.

کاربران (Users): افرادی که حداقل برای یک دوره (Session) در وب‌سایت حضور داشته‌اند، جزو کاربران شما محسوب می‌شوند.

بازدیدکنندگان (Visitors): بازدیدکنندگانی که به وب‌سایت شما سر زده‌اند. اینها به دو دستۀ بازدیدکنندگان جدید (New Visitor) و بازدیدکنندگان تکراری (Returning Visitors) تقسیم می‌شوند. بازدیدکنندگان تکراری، کاربرانی کسانی هستند که قبلاً یک دوره را در وب‌سایت شما گذرانده‌اند.

بازدید صفحات (Pageviews): منظور از این عبارت تعداد کل دفعاتی است که یک صفحه مشاهده شده است. توجه داشته باشید که بازدیدهای مکرر توسط یک کاربر تکراری نیز در این مقدار حساب می‌شود.

صفحات/دوره‌ها (Pages/Sessions): صفحات/دوره‌ها به میانگین تعداد صفحاتی اطلاق می‌شود که در طی یک دوره دیده می‌شود. بازدیدهای تکراری از یک صفحه نیز در این مورد حساب می‌شود.

میانگین زمانِ دوره (Avg. Session Duration): میانگین زمانی است که دوره‌های استفادۀ کاربران به طول انجامیده است.

نرخ پرش (Bounce Rate): منظور از نرخ پرش، درصد کسانی است که تنها یک صفحه از وب‌سایت شما را مشاهده کرده‌اند. (بازدیدی که در آن کاربر به وب‌سایت شما وارد شده و بدون آنکه هیچ تعاملی با آن داشته باشد، صفحه را بسته است) هر چقدر که نرخ پرش وب‌سایت شما کمتر باشد، یعنی وب‌سایت شما در حفظ کاربر موفق‌تر عمل کرده است.

دوره‌های جدید (New Sessions): یک تخمین از تعداد بازدیدهایی است که برای اولین بار و توسط کاربران جدید صورت می‌گیرند. دلیل تخمینی بودن این درصد این است که کاربر ممکن است با یک آی پی جدید به سایت شما وارد شود.

اهداف (Goals): شما می‌توانید در گوگل آنالیتیکس اهدافی برای خود تعیین کنید. اینکار به شما اجازه می‌دهد که میزان موفقیت سایت خود را اندازه‌گیری کنید و ببینید که چند درصد از کاربران یک فرآیند مشخص که برای شما مهم است را در وب‌سایت طی می‌کنند.

تبدیل‌ها (Conversions): تبدیل‌ها زمانی صورت می‌گیرند که یک کاربر اهداف شما را عملی می‌کند و در نتیجه تبدیل به یک کاربر ثابت یا مشتری شما ‌شود. مثلاً وقتی یک کاربر در وب‌سایت شما ثبت نام می‌کند یا یک خرید را انجام می‌دهد.

کمپین‌ها (Campaigns): کمپین‌ها به شما اجازه می‌دهد که پارامترهای شخصی خود را برای هر صفحه‌ای که دوست دارید اضافه کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری را از کاربران خود بدست آورید.

جذب (Acquisition): منظور از جذب، روشی است که کاربران خود را بدست آورده‌اید. مثلاً ممکن است طریقۀ جذب یک کاربر، موتور جستجوی گوگل باشد.

رفتار (Behavior): اطلاعات رفتاری کاربران به شما اجازه می‌دهد که محتوای خود را مطابق نیاز آنها تغییر دهید و آن را بهینه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی