چرا تهیه و تدوین انواع استراتژی های بازاریابی ضروری است؟

استراتژی های بازاریابی به برند شما اعتبار می بخشند و منجر به یکپارچگی و هم جهت شدن کلیه فعالیت های بازاریابی سازمان می شوند، فرقی ندارد این فعالیت ها توسط یک ادمین اینستاگرام انجام شود و یا یک مدیر فروش باسابقه، همه به دنبال انتقال یک پیام واحد خواهند بود! افزایش کارآمدی و اثربخشی هزینه های دپارتمان بازاریابی، یکی از دیگر مزایای استفاده از استراتژی های بازاریابی است. اگر همچنان از روش های بازاریابی سنتی و فروش مستقیم استفاده می کنید، دیگر زمان آن رسیده تا به استراتژی های بازاریابی جدید و به روز روی آورید که هم مطابق با نیازهای در حال تغییر مشتریان است و هم اثربخشی بیشتری دارد. میتوانید از یک مشاوره بازاریابی یا یک مشاوره بازاریابی دیجیتال با برخورداری از تجربه بالا در زمینه تدوین و اجرا انواع استراتژی های بازاریابی به دنبال آن باشید که بهترین راهکارهای استراتژیک بازاریابی را با توجه به صنعت، حوزه فعالیت، خدمات یا محصول، گرایش مشتریان، آخرین تغییرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … مرتبط با کسب وکارتان را تدوین کنید.

استراتژی‌های بازاریابی موثر، نقشه‌‌ی برندینگ مشخص و تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی سه جزء کلیدی هر کسب‌وکار موفقی هستند.

 

مشاوره و تدوین و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

تدوین استراتژی های بازاریابی به کسب وکارهای فعال در صنایع مختلف این امکان را می دهد تا قبل از هر چیز فعالیت های فعلی بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل نمایند، سپس میزان اثربخشی این فعالیت ها را اندازه گیری و استراتژی های بازاریابی تکمیلی و جدیدی را پیشنهاد کنند. استراتژی های بازاریابی عموما در قالب 7P بازاریابی مانند استراتژی های توزیع، ترفیع، قیمت گذاری و ... تعریف خواهند شد. اگر قصد دارید که تدوین این استراتژی ها را به خارج از شرکت خود واگذار نمایید و یا تمایل به دریافت مشاوره به منظور اطمینان از درستی مسیر خود و کاهش هزینه های اشتباهات احتمالی را دارید، این خدمات مناسب شما خواهد بود. در عین حال اگر استراتژی های بازاریابی خود را تدوین کرده اید و در زمینه اجرای این استراتژی ها نیاز به یک تیم اجرایی متخصص و حرفه ای دارید.

نقش استراتژی بازاریابی در طراحی و اجرای استراتژی ها

 

اساس برنامه ریزی استراتژیک در تمام سطوح، شناسایی تهدیدهاست به منظور پرهیز از اجتناب از آنها و شناخت فرصت هاست به منظور بهره برداری از آنها و مسئولیت استراتژیک اصلی هر مدیری، کنترل و مراقبت بیرون است تا بتواند شرکت با فعالیت های آن را با تغییرات در محیط هماهنگ و همگام سازد. از آنجا که مدیران بازاریابی موفقیت هایی را در محدوده بین شرکت و مشتریان، توزیع کنندگان و رقبا اشغال می کنند؛ معمولا بیشتر با شرایط و تغییرات در محیط بازار آشنا هستند. در نتیجه، این مدیران نه تنها مسئول طراحی طرح های استراتژیک برای اقلام بازار و محصول خود هستند، بلکه اغلب مشارکت کنندگان اصلی در فرایند برنامه ریزی در سطوح تجاری بنگاه نیز می باشند.

 

نفوذ و تأثیر گسترده مدیران بازاریابی بر تصمیم های استراتژیک اتخاذ شده در سطوح بالاتر به وضوح در نظرسنجی تازه ای که از مدیران ۲۸۰ واحد فعالیت شرکت های آمریکایی و ۲۳۴ واحد فعالیت شرکت های آلمانی، در حوزه های تجهیزات الکتریکی، ماشین آلات مکانیکی و کالاهای صنایع بسته بندی مصرف کننده، به عمل آمده، به اثبات رسیده است.

 

این پیمایش، ادراکات مدیران بازاریابی، نفوذ و اثر آنها بر فرایندهای فروش، تحقیق و توسعه و فرآیند مالی را در انواع تصمیم های استراتژیک و تاکتیکی اتخاذ شده در شرکتهایشان نشان می دهد که میتواند نقش استراتژی بازاریابی را در سازمان ها پر رنگ تر کند. نمایش ۱۳ نتایج این نظرسنجی را خلاصه کرده است.

 

مشاوره تدوین استراتژی بازاریابی

اگر جزو آن دسته از مشتریان هستید که استراتژی های بازاریابی خود را به شکل مستند تهیه نموده اید و تیم اجرایی مورد نیاز برای اجرای این استراتژی ها را نیز در اختیار دارید ولی همچنان به یک مشاور متخصص و یک استراتژیست بازاریابی احتیاج دارید آمادگی لازم برای همکاری با شما را نیز دارا می باشد. چنانچه به عنوان مدیر سازمان از اجرای استراتژی های بازاریابی خود ناراضی هستید ما با عارضه یابی و نظارت بر اجرای این استراتژی ها به شما کمک خواهیم نمود تا عملکرد خود را بهبود ببخشید. همچنین آموزش تدوین و اجرای استراتژی های بازاریابی در کنار مشاوره از جمله خدماتی است که به شکل انفرادی یا گروهی به دپارتمان های بازاریابی شرکت ها قابل ارائه است و منجر به نهادینه شدن دانش بازاریابی در این بخش ها خواهد شد. شما می توانید با آموزش نیروی انسانی خود، از تدوین و اجرای اصولی انواع استراتژی های بازاریابی در داخل سازمان خود آسوده خاطر باشید.