دنیایی از اطلاعات مفید و کاربردی

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

جدیدترین سینک های ظرفشویی آشپزخانه سال 99

این مقاله راهنمای مناسبی برای انتخاب انواع سینک با معرفی مدل های مختلف سینک ظرفشویی می باشد.
 

سینک یا ظرفشوئی لگنی است که معمولاً در آشپزخانه برای شستن مواد غذائی و ظروف، استفاده می شود. لگن سینک معمولا از جنس استیل - کامپوزیت - سرامیک - کورین و ... است.
اولین بار مخترعی به نام آلفرد موئن در سال 1937 با طراحی یک شیر آب تک دسته و متصل کردن آن به یک ظرف با لوله کشی، سینک ظرفشوئی ساخت.

سینک ظرفشوئی یکی از کاربردی ترین وسایل در آشپزخانه است و انتخاب نوع آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
سینک ظرفشوئی دارای شیر آب سرد و گرم است و معمولاً طوری طراحی می شود تا شست و شو راحت انجام گیرد. تمام سینک ها یک سیفون برای تخلیه آب دارند. برخی از سینک ها روی خود جای مایع ظرفشوئی دارند.

همچنین از مهمترین برندهای سینک ظرفشویی در ایران می توان به اخوان، ، ایلیا استیل و سینک ظرفشویی استیل البرز ... اشاره کرد.


سینک ها انواع مختلفی از لحاظ شکل و جنس و طریقه نصب دارند:

انواع سینک ها :

سینک یکپارچه:

سینک یکپارچه سینکی است که از همان جنس صفحه روی کابینت ساخته شده است. مثلاً اگر صفحه روی کابینت کورین باشد از همان کورین سینک هم ساخته شده و یکپارچه هستند. مطالب بسیار خواندی را در این قسمت مطالعه کنید.

 


سینک لبه دار:

این سینک ها به صورتی نصب می شوند که قسمت جلویی آنها از صفحه روی کابینت جلوتر قرار می گیرد. تعویض و جایگزین کردن این سینک ها به راحتی انجام می گیرد.


سینک ظرف مانند:

این سینک ها به شکل کاسه یا لگن، دایره یا مربع طراحی شده اند و بیشتر از آنها در حمام و دست شوئی و به عنوان روشوئی استفاده می شود.

 

 

سینک توکار
سینک استیل:
معمول ترین شکل سینک ها هستند که معمولا از جنس استیل ساخته شده اند. 

https://medium.com/@sadeghsb98


سینک چدن:
این سینک بیشتر در قدیم استفاده می شد و امروزه طرفداری ندارد.


سینک کامپوزیت:

همانطور که از نامش پیداست کامپوزیت یعنی ترکیب دو متریال با هم، هنگامی که از سینک کامپوزیت صحبت می شود معمولا منظور ترکیب گرانیت و کوارتز است. این محصول بسته به میزان جنس استفاده شده در آن، انواع مختلفی دارد.


سینک چینی یا سرامیکی:

این نوع سینک ها معمولا به عنوان روشوئی و در حمام و دست شوئی استفاده می شوند، این سینک ها شکننده هستند و نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

 

سینک ظرفشویی استیل البرز

اخیرا جنس های جدیدی برای سینک آشپزخانه وارد بازار شده اند که خیلی معمول نیستند.
سینک شیشه ای:
به دلیل شکننده بودن شیشه، این سینک ها غیر معمول بوده و بیشتر جنبه نمایشی و تزئینی دارند.


سینک از جنس چوب طبیعی:
همانطور که در تصویر می بینید، این سینک توکار از چوب ساج ساخته شده است و تصویر بعدی چوب طبیعی، به طور کلی این نوع سینک ها در کشور ما معمول نیستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی

روش های تمیز کردن سینک ظرفشویی

هر نوع ماده غذایی از میوه گرفته تا سبزی و گوشت و هم چنین ظروف و دستمال ها در  شسته می شود.از این رو برای از بین بردن باکتری ها و میکروب ها لازم است سینک را به طور منظم تمیز کنید.

 

مقاله جذاب ما را از اینجا بخوانید 

  انواع مختلف سینک ها به مواد شوینده متفاوتی نیاز دارد. اما یک تمیزکاری ساده مانع از تجمع میکروب خواهد شد. در این مطلب به شیوه های صحیح تمیز کردن سینک اشاره می شود که بی گمان برای هر روزتان مفید است.

سینک توکار

سینک های فولادی ضدزنگ

این نوع سینک هر بار پس از استفاده باید کاملا تمیز شود. زیرا اسید و نمک اثر مخربی روی جنس این نوع سینک دارد. بنابراین مواد غذایی حاوی اسید و نمک را نباید روی سینک به حال خود گذاشت. برای تمیزکاری روزانه از صابون یا مایع ظرفشویی ملایم و اسفنج استفاده کنید. از شیشه پاک کن هم می توان استفاده کرد.

http://zendegi-salem1.blog.ir/1398/12/28/آیا-فرش-1200-شانه-انتخاب-مناسبی-است


هر بار پس از استفاده از صابون یا تمیز کننده شیشه، سینک را با پارچه خشک کنید.
اگر سینک لکه داشت از پارچه آغشته به سرکه استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح سینک هنگام تمیزکاری از سفید کننده ، آمونیاک و سیم پرهیز کنید.
برای از بین بردن لکه ها سینک را مرطوب کنید و جوش شیرین روی آن بپاشید سپس با اسفنج بکشید.

سینک از جنس سرامیک

این نوع سینک با ماده تمیز کننده به صورت ژل یا کرم تمیز می شود یادآوری می شود که برای پیش گیری از خراشیدگی هنگام تمیزکاری از سیم استفاده نکنید.

شیرآلات و دستگیره ها

 این لوازم با مایع کفی به آسانی تمیز می شود در صورت باقی ماندن رد انگشت یا لکه های آب، از پارچه آغشته به سرکه سفید استفاده کنید. سرکه علاوه بر تمیزکاری، ضدعفونی کننده نیز می باشد.

 

سینک در آشپزخانه همه خانه‌ها نقش اساسی و مهمی دارد.
خیلی از غذاها قسمتی از روند آماده شدن‌شان را همین جا طی می‌کنند. حالا اگر آب از سینک عبور نکند و به‌اصطلاح بگیرد باید چه کرد؟! شاید نخستین چیزی که به‌نظرتان برسد استفاده از تلمبه باشد. اما راه‌های دیگری هم قبل از آن هست که به شما کمک خواهد کرد و به اصطلاح نقش پیشگیری دارند.

متهم شماره یک
تکه‌های غذا مانند استخوان‌های باقی‌مانده، سبزیجات و موادی از این دست عوامل اصلی گرفتگی سینک ظرفشویی هستند. قبل از هرکاری یک صافی کوچک لاستیکی یا استیل را سر راه خروجی آب سینک بگذارید. هر چیزی که نتواند از این صافی‌ها رد شود، از لوله‌ها هم به سختی رد خواهد شد و احتمالا مشکل زاست.

 

مقالات دیگر ما را از این قسمت بخوانید :

 

در لینکدین ما مقالات جذابی را بخوانید

متهم شماره دو
چربی‌ها در رتبه بعدی قرار دارند. چربی‌ها بعد از شسته شدن روی دیواره‌های لوله‌ها سرد می‌شوند و همان‌جا تجمع می‌کنند به مرور زمان حجم‌شان بیشتر می‌شود و باعث گرفتگی می‌شوند. حتی‌الامکان سعی کنید چربی‌های غذاها را داخل سینک نشویید. اگر مقدارشان کم است با دستمال کاغذی آنها را از روی ظرف‌ها جمع کنید و اگر هم فکر می‌کنید دستمال جواب نمی‌دهد آنها را لای چند تکه روزنامه بریزید و راهی سطل زباله کنید. زمانی هم که مجبور به شستن آنها داخل ظرفشویی شدید بعد از شستن، آب داغ را راهی لوله‌ها کنید تا چربی‌ها را بشوید. تا اینجای کار، پیشگیری بود اما اگر کار سینک شما از پیشگیری گذشته است ادامه متن را بخوانید.

از تلمبه کمک بگیرید
همیشه یک تلمبه کوچک دم‌دست داشته باشید و برای نخستین راه‌حل از همان کمک بگیرید. هنگام تلمبه زدن اگر سینک شما 2 لگنه است با دست‌تان سوراخ لگن دیگر را بگیرید تا هوا از آن خارج نشود. با این کار ممکن است گرفتگی راه آب باز شود.

حلال خانگی
اگر تلمبه هم جواب نداد به سراغ راه‌حل خانگی دیگری بروید. از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. 3قاشق جوش‌شیرین را روی سوراخ سینک بریزید و یک لیوان سرکه را روی آن خالی کنید. مواظب دست و صورت‌تان باشید.

 

https://zendegi-salem1.blog.ir/1400/07/07/%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

 

لوله باز‌کن‌های صنعتی
اگر هنوز جواب نگرفته‌اید باید به سراغ لوله‌باز‌کن‌های صنعتی بروید که اغلب سوپر مارکت‌ها آنها را دارند. قبل از استفاده، دستورالعمل روی محصول را کامل بخوانید.حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید. تا هر زمانی که در دستور آمده است آب را در سینک بازنکنید. سعی کنید ظرف محتوی محلول لوله بازکن را در داخل خانه نگهداری نکنید. اگر تمام محتویات آن کامل استفاده نشده است آن را به انباری منتقل کنید؛ در محلی دور از دسترس کودکان.

سینک زهکش

لوله‌ها را باز کنید
اگر تمام راه‌های بالا جواب نداد اگر فکر می‌کنید برای شما سخت است از مرد خانه کمک بگیرید. در ابتدا لازم نیست همه لوله‌ها را وارسی کنید؛ یک قسمت نیم کره مانند رابط لوله‌های زیر سینک را باز کنید. احتمالا آشغال‌ها آنجا گیرکرده‌اند. همین لوله را تمیز کنید.

به لوله باز کن زنگ بزنید
هنوز جواب نگرفته‌اید؟! گرفتگی لوله‌ها جدی است و باید از اسید‌های قوی یا فنرهای تاسیساتی استفاده کنید. شماره یکی از لوله بازکن‌های چسبانده شده روی در ورودی خانه را بردارید و تماس بگیرید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی

تمیزکاری مبلمان را برای استقبال سال نو که فراموش نکرده‌اید؟

تمیزکاری مبلمان را برای استقبال سال نو که فراموش نکرده‌اید؟ با راهکارهای تمیز کردن مبل آشنا هستید؟ اگر هنوز دست به کار نشده‌اید، صبر کنید چون می‌خواهیم شما را با جادوی یکی از محبوب‌ترین مواد طبیعی سفید کننده به اسم سرکه سفید آشنا کنیم. تمیز کردن مبل با سرکه سفید یک راهکار عالی برای داشتن مبلمان تمیز و زیبا است پس این مقاله را از دست ندهید و با استادکار همراه باشید تا با نکات تمیز کردن مبل با سرکه سفید آشنا شوید.

اهمیت سرکه سفید در نظافت منزل
برای تمیز کردن مبل نیاز به استفاده از مواد شوینده بسیار قوی نیست بلکه به راحتی می‌توان با مواد پاک کننده طبیعی مانند سرکه سفید آن را تمیز و ضدعفونی کرد. یکی از مزایای تمیز کردن مبل با سرکه سفید آسیب نرساندن به محیط زیست است. از طرفی سرکه سفید به خاطر اسیدی بودن قدرت سفیدکنندگی خوبی دارد تمام لکه‌ها را از بین می‌برد. البته فراموش نکنید که سرکه سفید برای شستشو مبل مناسب نیست. در واقع اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد که برای شستشو مبلمان از سرکه استفاده کرد. شستشو مبل اصول خاصی دارد که ساده‌ترین آن تماس با شرکت نظافتی برای شستشوی مبل است اما برای لکه‌گیری و از بین بردن جرم و دوده پارچه مبلی می‌توان از سرکه سفید نیز استفاده کرد.

بیشتر بدانید روش های پاک کردن لکه شمع از لباس و فرش

با سرکه سفید می‌توانید انواع لکه‌های مختلف را از روی سطح مبل پاک کنید.
با سرکه سفید می‌توانید انواع لکه‌های مختلف را از روی سطح مبل پاک کنید.
چگونه مبل را با سرکه سفید تمیز کنیم؟
با وجود آنکه خاصیت اسیدی سرکه سفید ضعیف است اما برای تمیز کردن مبل با سرکه سفید بهتر است قبل از هر چیز مقداری سرکه را روی پارچه رویه مبل خود امتحان و بررسی کنید. سپس لوازم زیر را تهیه کنید تا کار تمیزکاری مبل را آغاز کنیم:

اسفنج
آب ولرم
سرکه سفید
جوش شیرین
اسپری

 

استفاده از سرکه و جوش شیرین در کنار هم علاوه بر پاک کردن لکه‌ها، پارچه رویه مبل را سفید و ضدعفونی می‌کند.
برای شروع، ابتدا یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا ماده خمیری به دست آورید. استفاده از جوش شیرین در کنار سرکه برای از بین بردن لکه‌های قوی و ماندگار بسیار موثر است. حال روی لکه‌های مبل را با ماده خمیری بپوشانید. سپس مقداری سرکه سفید را در اسپری ریخته و روی تمام سطح مبل اسپری کنید. پس از ۵ الی ۶ دقیقه به کمک اسفنج سطح مبل را تمیز کنید. اگر همچنان لکه‌های قدیمی بر روی مبل باقی مانده می‌توانید این کار را دوبار تکرار کنید تا مبل کاملا تمیز شود.

بیشتر بدانید بهترین روش‌‌های تمیز کردن لوستر برنجی چیست؟

استفاده از سرکه و جوش شیرین در کنار هم علاوه بر پاک کردن لکه‌ها، پارچه رویه مبل را سفید و ضدعفونی می‌کند.
استفاده از سرکه و جوش شیرین در کنار هم علاوه بر پاک کردن لکه‌ها، پارچه رویه مبل را سفید و ضدعفونی می‌کند.
نکات تمیز کردن مبل با سرکه سفید
سعی کنید سرکه سفید را روی لکه‌های مبل اسپری کنید تا بوی آن به راحتی از بین برود. اما با این حال برای از بین بردن بوی سرکه می‌توانید گل‌های خشک خوشبو کننده روی سطح مبل بریزید تا عطر را به خوش بگیرد.
علاوه بر جوش شیرین، ترکیب نمک و سرکه سفید نیز می‌تواند راه‌ حل خوبی برای از بین بردن لکه‌های مبل و ضدعفونی کردن آن باشد.
قبل از پاک کردن لکه‌های مبل بهتر است سطح آن را جارو کنید و اگر رویه مبل چرم است قبل از تمیز کردن مبل با سرکه سفید سطح آن را با دستمال تمیز کنید تا گرد و غبار از بین برود.
اگر رویه مبل پارچه یا مخمل است بهتر است پس از تمیزکاری مبل با بخارشویی آن را نیز تمیز کنید تا تمام قارچ و باکتری‌های احتمالی از بین برود وسطح مبل روشن‌تر شود.
اگر لکه نوشیدنی مانند قهوه یا چای روی مبل است برای تمیز کردن آن می‌توانید مقدار کمی گلیسیرین را با سرکه ترکیب کنید سپس روی مبل اسپری کنید.
اگر پارچه رویه مبلمان قابل جدا شدن است بهتر است قبل از تمیز کردن آن را جدا کنید تا کار شما راحت‌تر شود.
ممکن است ترکیب جوش شیرین و سرکه بو و گاز نسبتا زیادی ایجاد کند پس حتما هنگام تمیز کردن مبل با سرکه سفید از ماسک و دستکش استفاده کنید.
جمع‌بندی

تمیز کردن مبل با سرکه سفید تنها یکی از چندین روش مختلف تمیز کردن مبل است و قطعا راهکارهای مختلف دیگری نیز وجود دارد، اما سرکه سفید به عنوان یک ماده طبیعی و قابل دسترس می‌تواند گزینه خوبی برای از بین بردن لکه‌های مبل باشد. راهکار شما برای تمیز کردن و لکه‌بری مبل چیست؟ تجربه و پیشنهادات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

شما هم لطفا دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را در مورد این مطلب با ما در قسمت نظرات همین نوشته در میان بگذارید. مطمئنا شما تجربیاتی دارید که ما و دیگر بازدیدکننده‌های استادکار را خرسند خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی

طرح های مختلف سینک و هود

کشور ما ایران در دو دهه اخیر در زمینه سینک ظرفشویی و هود آشپزخانه به کیفیت چشم گیری و قابل قبولی رسیده است . در این مقاله که به بهترین برند های سینک ظرفشویی و هود آشپزخانه ایرانی میپردازیم شما را با برند های معروف موجود در بازار آشنا خواهیم کرد . این برند ها عبارتند از:
اخوان ، استیل البرز، ایلیا استیل، بیمکث و کن خواهند بود از شما دعوت میکنیم تا با ما همراه باشید . فروشگاه اینترنتی شاپرخ شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت میکند.

 

محصولات آشپزخانه اخوان

کارخانجات صنعتی اخوان جم در سال ۱۳۴۸ با مجوز وزارت صنایع و معادن استان تهران و توسط آقای محسن اخوان جم تاسیس گردید. فعالیت تولیدی این گروه بزرگ با تولید قطعات پرسی در صنعت ابزار و تجهیزات مرتبط با ساختمان سازی شروع و با توجه به رشد صنعت ساختمان و نیاز کشور به تولیدات با کیفیت لوازم آشپزخانه ، مجوز تولید سینک ظرفشوئی از جنس استیل را اخذ نموده و با دانش و تجربه بالا این صنعت را توسعه و بهبود بخشید. پرس کاری استیل فرایندی تخصصی بوده و با دانش فنی گروه اخوان و بهره مندی از پرس های هیدرولیک تناژ بالا و مدرن ، این مجموعه را به عنوان یکی از قدیمی ترین و با تجربه ترین های متخصص در امر کشش استیل مطرح مینماید .همچنین استفاده از تکنولوژی و تجهیزات روز اروپا باعث تمایز این مجموعه از سایر رقبا شده است. برنامه ریزی و توسعه گروه اخوان منجر به تنوع بی نظیر محصولات خانگی شامل انواع سینک های ظرفشوئی ، انواع اجاق گاز های مبله و رومیزی استیل و شیشه ای ، انواع فر های گازی و برقی ، انواع هودهای آشپزخانه شده است. اکنون گروه صنعتی اخوان با وسعتی بالغ بر ۲۰۰۰۰۰ متر مربع مساحت و سالنهای تولید منحصر به فرد مانند نگینی درخشان در شهرک صنعتی عباس آباد در حال کار بوده و بیش از ۷۰۰ نفر نیروی کارگری و متخصص به طور مستقیم در آن اشتغال دارند./منبع : وبسایت اخوان

اخوان یکی از بهترین برندهای سینک و هود است که در بازار ایران وجود دارد. حتما مقاله بازازیابی در شبکه های اجتماعی یک فرصت فوق العاده بخوانید بسیار آموزنده و کاربردی هست

محصولات آشپزخانه اخوان

سینک ظرفشویی اخوان


سینک های اخوان در دو مدل توکارو روکار با تنوع بسیار بالا در بازار موجود هستند.
با شکل های زیر کابینتی – فانتزی – نیمه فانتزی

https://zendegi-salem1.blog.ir/1400/07/04/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF

اخوان نام خیلی اشنا توی زمینه سینک های اشپزخانه ایرانی است که در بین برند های ظرفشویی ایرانی از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار است . اخوان سینکهای خودش رو در سه مدل سینک های تو کار اخوان سینک های رو کار اخوان و سینک های زیر صفحه ای تولید میکند که جنس این سینک ها از جنس استینلس استیل که با ضخامت یک میل ۵،۶،۷،۸ در صد هستند. طراحی این سینک ها به صورت باکسی، فانتزی، نیمه فانتزی، معمولی، صنعتی و شیشه ای عرضه میشه اخوان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های داخلی سینکهای ظرفشویی ایران می باشد که با تولید ۷۰۰ مدل سینک سلیقه ایرانی و سلیقه بازار جهانی را تامین میکند و از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و همینطور در بین برند های سینک اشپزخانه ایرانی از کیفیت مرغوبی برخوردار است یعنی میتوان گفت تولید انبوه در تنوع بالا و و کیفیت خوب همینطور شرکت شرکتد اخوان از خدمات پس از فروش عالی برخوردار است که تا ۱۰ سال محصولات خود را ضمانت میکند اما اخوان در زمینه سینک های گرانیتی وارد عمل نشده است تولیداتی داشته اما به دلایلی نا معلوم ان را متوقف کرده است و این برای چنین شرکتی میتوان به عنوان نقطه ضعف یاد کرد مسلما یکی از نیازهای امروز بازار ایران و جهان سینک های گرانیتی است که از محبوبیت خوبی برخوردار است و رو به افزایش است .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی

انواع سینک ظرفشویی کدام اند؟

۱- سینک ظرف‌شویی روکار


شاید اولین گزینه‌ای که هنگام خرید سینک ظرف‌شویی با آن مواجه می‌شوید، مدل روکار است. همان‌طور که از اسم این مدل پیداست، سینک روکار بر روی سطح کانتر نصب می‌شود. برای نصب سینک روکار بر اساس قالب و اندازه‌ای که توسط سازنده سینک ارائه شده است فضایی خالی بر روی کانتر ایجاد می‌شود و سینک از بالا بر روی کانتر قرار می‌گیرد. در این مدل تمام وزن سینک بر لبه‌های آن وارد می‌شود و نصاب این لبه‌ها را با سیلیکون به کانتر می‌چسباند.

مزیت سینک روکار در تنوع فراوان مدل‌های آن و نصب آسان است. ازآنجاکه این مدل رایج‌ترین انواع سینک ظرف‌شویی است، می‌توانید در بازار هر مدل را با هر نوع کیفیتی را که مناسب آشپزخانه شما باشد پیدا کنید. معتبرترین برند های سینک ظرفشویی از جمله سینک ظرفشویی استیل البرز، سینک کن و سینک ظرفشویی اخوان را نام برد. این برند ها از بالا ترین و بهترین مواد اولیه ساخته شده اند.

بزرگ‌ترین عیب سینک ظرف‌شویی روکار مربوط به لبه‌های آن است. ازآنجاکه لبه‌های سینک بر بالای کانتر نصب می‌شود و کمی برجسته‌تر از سطح کانتر است، نمی‌توانید موقع شست و شوی کانتر آب را مستقیم به سمت داخل سینک هدایت کنید.

بیشتر بدانید روش نصب لوله سیفون سینک ظرفشویی دو لگنه

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
محبوب‌ترین نوع از انواع سینک ظرف‌شویی آشپزخانه مدل روکار آن است که توسط لبه‌های آن به کانتر متصل می‌شود.
۲- سینک ظرف‌شویی توکار
برخلاف سینک‌های مدل روکار، این مدل از انواع سینک ظرف‌شویی با گیره‌های مخصوص به ته کانتر وصل می‌شود. با اولین دفعه که آب اضافی و آشغال‌های رو سطح کانتر را با اسفنج مستقیم به داخل سینک می‌ریزید، عاشق این مدل سینک خواهید شد. سینک توکار لبه‌ای ندارد که مانع تمیز کردن کانتر شود و این بهترین مزیت این مدل سینک است. (مطلب پیشنهادی: از بین بردن خط و خش سینک ظرف‌شویی)

اما نداشتن لبه برای سینک مدل توکار می‌تواند ایجاد مشکل کند، به این صورت که در اثر استفاده مداوم در محل اتصال قسمت بالایی سینک به کانتر چربی و آلودگی جمع می‌شود و نیاز به تمیزکاری مداوم دارد.

سینک ظرفشویی

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟


با سینک توکار تمیز کردن سطح کانتر آسان می‌شود. این مدل سینک در قسمت داخلی کانتر نصب می‌شود.
۳- سینک دو لگنه
محبوب‌ترین قالب از انواع سینک ظرف‌شویی که آن را در اکثر آشپزخانه‌ها می‌بینیم، سینک دو لگنه است. با کمک سینک دو لگنه می‌توان شستشوی ظرف را در یک سمت و آبکشی را در سمت دیگر انجام داد. سینک دو لگنه مزایای فراوانی دارد از قبیل چندکاره بودن و انعطاف‌پذیری در کارایی.

تنها عیب سینک دو لگنه در کوچک‌تر بودن ابعاد لگن‌های آن نسبت به سینک تک لگنه است. این ویژگی شست و شوی ظرف‌های بزرگ مثل دیگ و تابه را در این سینک‌ها مشکل می‌کند.

در این قسمت درباره انواع مدل های جدید سینک توضیحات خوبی ارائه کردیم.

 

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
سینک دو لگنه تمام کارهایی که هنگام ظرف‌شویی انجام می‌دهیم را تحت پوشش می‌گیرد یعنی شستشو، آبکشی و خشک‌کردن ظرف‌ها.
۴- سینک تک لگنه
سینک های مدل تک لگنه در دسته‌بندی عمومی‌تر انواع سینک ظرف‌شویی قرار می‌گیرند. سینک‌هایی که از قدیم تا به امروز در آشپزخانه‌ها مورداستفاده قرارگرفته‌اند. سینک تک لگنه برای شستن ظرف‌های حجیم به‌اندازه کافی بزرگ است و این ویژگی آن را برای خانه‌هایی با جمعیت زیاد و پخت‌وپز فراوان ایدئال می‌کند. اما چندکاره نبودن بزرگ‌ترین ایراد آن است.

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
اگر خانه ای با تعداد نفرات زیاد را اداره می کنید یا به گرفتن مهمانی های شام و نهار علاقه دارید، سینک تک لگنه انتخاب مناسب شماست.
۵- سینک با صفحه زهکش
یکی از انواع سینک ظرف‌شویی مدل صفحه دار است. این مدل سینک از یک لگن در یک سو و یک صفحه فلزی سوراخ‌دار (زهکشی شده) در سوی دیگر تشکیل‌شده است. قسمت صفحه زهکش سینک هم‌سطح با کانتر است. از مزیت‌های سینک با صفحه زهکش مناسب بودن آن برای آشپزخانه‌های کوچک است. همچنین صفحه کناری سینک آب جمع شده از ظروف را تخلیه می‌کند و باعث سریع‌تر خشک شدن آن‌ها می‌شود. (پیشنهاد مطالعه: برطرف کردن نشتی سینک و سیفون ظرفشویی)

از معایب این مدل سینک ظرف‌شویی کوچک بودن لگن آن است. پس اگر برای افراد زیادی آشپزی می‌کنید، این سینک انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.


سینک دارای صفحه زهکشی شده برای فضاهای محدود ایده‌آل است و به خشک شدن سریع ظرف‌ها کمک می‌کند.


انواع جنس‌های سینک ظرف‌شویی


۱- سینک ساخته‌شده از استنلس استیل (فولاد ضدزنگ)
سینک‌های ساخته‌شده از استنلس استیل در بازار محبوبیت فراوان دارند به‌گونه‌ای که حدود ۷۰% از کل سینک‌های ساخته‌شده از جنس فولاد ضدزنگ هستند. در مقایسه با سایر متریال های سازنده سینک، فولاد ضدزنگ قیمت نسبتاً بالایی دارد. انعطاف‌پذیری این متریال به سازندگان کمک می‌کند که سینک‌هایی با انواع مدل‌ها و قالب‌های گوناگون از فولاد ضدزنگ بسازند. (پیشنهاد مطالعه: مزایای دستگاه تصفیه آب زیر سینکی)

از معایب سینک‌های ساخته‌شده از فولاد ضدزنگ این است که سروصدای بیشتری موقع ظرف شستن تولید می‌کنند. همچنین باوجود دوام بالای این جنس، اغلب خش زیادی برمی‌دارند و لکه‌های آب را رو بدنه خود بیش‌تر نشان می‌دهند.

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
رایج‌ترین ماده استفاده‌شده در ساخت سینک فولاد ضدزنگ است. این ماده مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر حرارت و خوردگی نشان می‌دهد.
۲- سینک ساخته‌شده از کامپوزیت گرانیت
آیا تابه‌حال درباره سینک‌های کامپوزیت چیزی شنیده‌اید؟ هنگامی‌که افراد در مورد این جنس صحبت می‌کنند منظورشان کامپوزیت گرانیت یا کوارتز است. سینک‌های کامپوزیت با ترکیب کردن گرانیت یا کوارتز خردشده با رزین ساخته می‌شوند. نسبت ترکیب این دو بسته به نوع و تولیدکننده سینک می‌تواند متفاوت باشد ولی حدوداً نسبت کامپوزیت برابر است با ۸۰% سنگ و ۲۰% رزین. از مزایای کامپوزیت گرانیت می‌توان به زیبایی و دوام فراوان آن نسبت به استهلاک و خش افتادن اشاره کرد.

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
سینک‌های ساخته‌شده از کامپوزیت گرانیت زیبایی سنگ‌های گرانیتی را به آشپزخانه شما هدیه می‌دهند.
۳- سینک ساخته‌شده از مس
زیبایی فریبنده سینک‌های مسی آن را تبدیل به عضوی چشمگیر و تماشایی در هر آشپزخانه‌ای می‌کند. البته سینک‌های مسی ویژگی‌های خاصی دارند که پیش از خریداری کردن باید آن را در نظر داشته باشید. (پیشنهاد مطالعه: پنج روش برای تمیز کردن ظروف مسی)

سینک‌های مسی اغلب توسط صنعت گران به‌صورت دست‌ساز ساخته می‌شوند. این ویژگی جذابیت ظاهری فراوانی به آن‌ها می‌دهد اما درعین‌حال باعث می‌شود سطح کیفیت سینک‌های مسی موجود در بازار با هم تفاوت زیادی داشته باشد. همچنین ممکن است این جنس از سینک‌ها در اندازه استاندارد تولید نشده باشند. پس  باید پیش از خرید در مورد اعتبار تولیدکننده آن به‌خوبی تحقیق کنید.

فلز مس با گذر زمان درخشش خود را از دست می‌دهد و رنگی سیرتر با رویه‌ای شبیه به پتینه به خود می‌گیرد. می‌توان روند این تغییر رنگ را کند نمود اما نمی‌توان آن را کاملاً متوقف کرد. پس پیش از خرید سینک مسی ببینید آیا ظاهر تغییر رنگ داده آن را دوست دارید یا نه.

برخلاف تصور عموم روش نگهداری و دوام سینک مسی تفاوتی با سایر سینک‌ها ندارد و نیازی به‌صرف وقت فراوان برای نگه‌داری از آن ندارید.

بیشتر بدانید دلیل بوی فاضلاب سینک ظرفشویی چیست و چطور آن را رفع کنیم؟

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
سینک‌های مسی با ظاهر پرداخته خود زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان می‌کنند. اما تنوع مدل‌ها و اندازه‌های آن از سایر سینک‌ها محدودتر است.
۴- سینک ساخته‌شده از چدن
چدن از قدیمی‌ترین متریال های استفاده‌شده برای سینک‌های ظرفشویی است و تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است. رویه روشن و براق سینک‌های چدنی که تا ده‌ها سال دوام دارد، آن را انتخابی جذاب برای بسیاری از افراد می‌سازد. این رویه ضخامت زیادی دارد و در برابر خوردگی و خش برداشتن بسیار مقاوم است. تمیز نگه‌داشتن سینک‌های چدنی کار آسانی است و رنگ آن به‌آسانی تغییر نمی‌کند.

 

معتبرترین برند های سینک ظرفشویی از جمله سینک ظرفشویی استیل البرز، سینک کن و سینک ظرفشویی اخوان را نام برد. این برند ها از بالا ترین و بهترین مواد اولیه ساخته شده اند.

 

اما این جنس سینک معایب خود را نیز دارد، از قبیل وزن زیاد (تا دو برابر سینک فولاد ضدزنگ) و به‌تبع آن سخت‌تر نصب شدن. همچنین قیمت چدن از فولاد ضدزنگ بالاتر است.

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
سینک چدنی از قدیم مورد استفاده بوده است اما مدل‌های جدید آن در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و دوام بیش‌تر به بازار عرضه‌شده است.
سخن پایانی
ازآنجاکه سینک ظرف‌شویی آشپزخانه از پرکاربردترین وسایل خانه است، لازم است قبل از خرید در مورد مدل‌ها و انواع آن تحقیق کنیم. به‌این‌ترتیب در این مقاله انواع سینک ظرف‌شویی و جنس مواد سازنده آن را برشمردیم. اگر قصد بازسازی آشپزخانه و نصب سینک آشپزخانه جدید را دارید می‌توانید با کمک استادکار با متخصصان این زمینه تماس بگیرید.

منبع : استادکار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادقی