امروزه کمتر کسی را می‌توانید بیابید که از آوازه شهرت و محبوبیت فرش کاشان آگاه نباشد. فرش‌های برند کاشان دارای تنوع بالا و گسترده‌ای از رنگ و طرح هستند. به همین خاطر حتی سخت‌پسندترین افراد نیز می‌توانند کالای دلخواه‌شان را از میان آنها خریداری کنند‌.

 

آیا شما تجربه استفاده از قالی‌های کاشان را داشته‌اید؟ رنگ فرشی که از آن استفاده می‌کنید با اندازه محیط تناسب دارد؟ درواقع این موضوع دغدغه خیلی از افراد است. برخی کاربران می‌پرسند، برای خانه‌های کوچک خود از چه رنگ فرش‌هایی استفاده کنند تا فضا دل‌بازتر و بزرگتر جلوه کند؟

 

همراه ما باشید تا با ارائه نکاتی مهم، شما را در جهت خرید بهترین رنگ سازگار با متراژ فضا راهنمایی کنیم.

 

اهمیت انتخاب رنگ فرش کاشان در فضاهای کوچک و محدود

 

زمانی که جمعیت شهرها افزایش می‌یابد، قدرت مردم برای خرید یا اجاره خانه‌های بزرگ و ویلایی کم می‌شود. درنتیجه شاهد پدیده گسترش خانه‌های آپارتمانی نقلی در سطح کلان‌شهرها هستیم.

 

با اینکه افراد ناچارند در خانه‌های کوچک زندگی کنند اما کمتر کسی هست که به خانه‌های بزرگ و دل‌باز علاقه نداشته باشد. اما چگونه می‌توان این مسئله را مدیریت کرد؟

 درحقیقت رنگ فرشی که شما انتخاب می‌کنید، می‌تواند منزل شما را بزرگ یا جمع‌وجور جلوه دهد. بنابراین؛ توصیه می‌شود که در این زمینه با احتیاط و دقت بیشتری قدم بردارید.  یکی از انتخاب های شما میتواند کلکسیون فرش ساچلی سورنا باشد.

 

کدام کنتراست رنگی فرش کاشان برای خانه‌های نقلی مناسب است؟

اگر امکان زندگی در خانه‌های بزرگ برای افراد وجود نداشته باشد، راه‌های دیگری وجود دارد که از طریق آنها می‌توان محیط زندگی را از حالت دل‌گیر و کوچک‌بودن خارج کرد.

 

ما معتقدیم که انتخاب مناسب یک فرش از لحاظ رنگ می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده و خانه شما را به محیطی دلنشین تبدیل سازد. شاید بپرسید چگونه؟

 

پیشنهاد ما این است که فرش‌های خود را با رنگ‌های روشن و خنثی انتخاب کنید. شاید شنیده باشید که انتخاب قالی‌های تیره موجب جمع‌وجور نشان‌دادن منازل خیلی بزرگ می‌شود. خب، فرش‌های روشن نیز نقطه مقابل این نظریه است‌.

 

به‌طور کلی آیتم‌های مهم و بزرگ دکوراسیون همچون فرش وقتی رنگ روشنی داشته باشند، قابلیت بیشتری در انعکاس روشنایی دارند. این موضوع در تامین نور منزل و دل‌باز جلوه‌دادن آن بسیار مهم است.

 

انتخاب بهینه رنگ فرش کاشان، رنگ‌هایی که در فضای کوچک خانه جادو می‌کنند

گفتیم که در دکوراسیون منازل کوچک، استفاده از رنگ‌های تیره در پرده، مبلمان و فرش‌ها چندان قاعده مناسبی نیست چراکه به‌کارگیری آنها می‌تواند فضا را کوچکتر از آنچه که هست، نشان دهد و قطعا چنین نتیجه‌ای، خواسته افرادی که در این منازل سکونت دارند، نخواهد بود.

 

فرش‌های روشن و خنثی همچون سفید، بژ، قهوه‌ای روشن، فیلی و خاکستری، بهترین انتخاب برای خانه‌های کوچک است. البته اگر منزل نورگیر مناسبی داشته باشد، استفاده از قالی‌های روشن می‌تواند جلوه دوچندانی به محیط اضافه کند.

 

بنابراین؛ زمانی که صحبت از دکوراسیون خانه‌های کوچک به میان می‌آید، انتخاب فرش تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند. رنگ‌هایی که در این عنوان نام بردیم، توهم فضا ایجاد می‌کنند و زیبایی کلی اتاق را افزایش می‌دهند.البته ازآنجایی که در منازل نقلی آپارتماتی، پذیرایی و اتاق نشیمن مجزا نیست، باید فرشی را انتخاب کنید که علاوه‌بر زیبایی و ظرافت لازم، رنگ بندی تیره ای نیز داشته باشد در این نوع منازل بهترین رنگ فرش برای پذیرایی رنگ تیره هست.

 

رنگ روشن فرش کاشان با تلفیق کدام طرح‌ها موجب بزرگ‌نمایی فضای کوچک می‌شود؟

گفته می‌شود که قالی‌های طرح‌دار، انتخابی عالی برای فضاهایی کوچک هستند چون می‌توانند توجه را از محدودیت اندازه اتاق منحرف کنند. اما دقت کنید که طرح‌های شلوغ، فضا را کوچک و شلوغ نشان می‌دهند. پس چاره چیست؟

 کلکسیون فرش آوازه یکی دیگر از انتخاب های بی نظیر شما باشد که میتوانید خانه خود را با آن دکوراسیون کنید

فرشی که انتخاب می‌کنید، ضمن روشن‌بودن باید طرح خلوتی داشته باشد. الگوهای هندسی و نقوش ظریف علاوه‌بر اینکه جذابیت بصری ویژه‌ای به محیط می‌دهد، به‌علت اجتناب از نقش‌ونگارهای به‌شدت شلوغ، می‌تواند فضا را بزرگتر از اندازه واقعی نشان دهد.

 

طرح‌های فرش مدرن با تلفیق رنگ روشن، انتخاب جالبی برای خانه‌های کوچک هستند اما اگر سلیقه شما با سبک کلاسیک سازگارتر است، فرش‌های طرح افشان به‌دلیل عدم وجود ترنج وسط و پراکندگی گل‌ها، گزینه مناسبی برای منزل آپارتمانی محسوب می‌شوند.

 

تعداد شانه و تراکم فرش کاشان برای خانه‌های کوچک

ازآنجایی که در منازل نقلی آپارتماتی، پذیرایی و اتاق نشیمن مجزا نیست، باید فرشی را انتخاب کنید که علاوه‌بر زیبایی و ظرافت لازم، دربرابر رفت‌وآمدهای مکرر مقاوم باشد .

 

فرش 700 شانه و فرش 1200 شانه، تراکم مناسبی دارند و برای اتاق پذیرایی زیر 100 متر، انتخاب خوبی به‌ شمار می‌روند. آنها ضخامتی حدود 10 میلی‌متر یا اندکی بیشتر دارند که با پاخور زیاد، شکل ظاهری خود را از دست نمی‌دهند. همچنین درصورت عدم وجود مبلمان، لطافت و نرمی خوبی برای نشستن و استراحت دارند.

 

حالا ممکن است شما بخواهید فضای پذیرایی را به‌طور شیک‌تری سروسامان دهید و در این راستا علاقه‌مند باشید تا از فرش 1500 شانه استفاده کنید چون هرچقدر تراکم و‌ شانه افزایش می‌یابد، ظرافت آن بیشتر می‌شود و برای یک دکوراسیون شکیل، انتخاب جذابی به‌حساب می‌آید.

 

اما نکته حائز اهمیت اینجاست که فرش‌های بالای 1500 شانه، اصلا انتخاب خوبی برای منازل کوچک نیستند. به نظر شما چرا؟ درواقع چنین قالی‌هایی ظرافت خیلی بالایی دارند و معمولا به‌شکل گل‌برجسته هستند. تردد مکرر بر روی آنها موجب از بین‌رفتن سریع کیفیت‌شان در گذر زمان می‌شود.

 

همچنین اگر به‌علت محدودیت فضا، مجبورید استفاده از مبلمان را کنار بگذارید، نیاز به فرش‌هایی با ضخامت و لطافت بالایی دارید تا زمینه استراحت و آرامش شما را فراهم کنند. درصورتی‌که فرش‌های بالای 1500 شانه، ضخامت کمی دارند.

 

محبوبیت فرش کاشان از قدیم تا حال

از مهم‍ترین عناصر زیبایی در هر خانه، فرش است. محال است فردی بتواند از جذابیت‌های آن دل بکند و آن را از دکوراسیون داخلی منزل خود حذف کند. در این میان فرش کاشان با برخورداری از طرح و رنگ‌های خاص و متنوع، پوشش‌دهنده انواع سلیقه‌ها در چیدمان منزل است. کلکسیون ورساچه از مدرن ترین و خاص ترین کلسیون هاست.

 

از جمله دلایلی که سبب شده خیلی افراد در میان برندهای مختلف فرش ماشینی، کارخانه کاشان را انتخاب کنند، قدمت دیرینه آن است. امروز این تولیدکننده با به‌روزترین تجهیزات، پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و الیافی باکیفیت توانسته به تولید انواع قالی‌هایی بپردازد که از لحاظ زیبایی و کیفیت، هیچ کمبودی ندارند.

 

جمع‌بندی

کارخانه فرش ماشینی کاشان در تلاش است تا با عرضه مستقیم و بدون واسطه تولیدات خود در انواع رنگ‌ها، طرح‌های روز و کیفیتی ایده‌آل، رضایت مشتریان اعم از سخت‌پسندان را جلب کند.

 

اگر می‌خواهید با کفپوش‌ها به منزل خود زینت و شخصیت بدهید، حتما به قالی‌های کاشان فکر کنید چون نمونه این محصولات را در هیچ برند دیگری نخواهید یافت. البته این هم مهم است که انتخاب‌تان برحسب نکات استاندارد صورت بگیرد تا بهترین نتیجه را از خرید خود دریافت کنید.این امکان دارد که به صورت مستقیم از کارخانه خرید کنید قیمت فرش 12 متری را با خرید مستقیم از کارخانه با 20% مناسب تر خرید کنید.