هر نوع ماده غذایی از میوه گرفته تا سبزی و گوشت و هم چنین ظروف و دستمال ها در  شسته می شود.از این رو برای از بین بردن باکتری ها و میکروب ها لازم است سینک را به طور منظم تمیز کنید.

 

مقاله جذاب ما را از اینجا بخوانید 

  انواع مختلف سینک ها به مواد شوینده متفاوتی نیاز دارد. اما یک تمیزکاری ساده مانع از تجمع میکروب خواهد شد. در این مطلب به شیوه های صحیح تمیز کردن سینک اشاره می شود که بی گمان برای هر روزتان مفید است.

سینک توکار

سینک های فولادی ضدزنگ

این نوع سینک هر بار پس از استفاده باید کاملا تمیز شود. زیرا اسید و نمک اثر مخربی روی جنس این نوع سینک دارد. بنابراین مواد غذایی حاوی اسید و نمک را نباید روی سینک به حال خود گذاشت. برای تمیزکاری روزانه از صابون یا مایع ظرفشویی ملایم و اسفنج استفاده کنید. از شیشه پاک کن هم می توان استفاده کرد.

http://zendegi-salem1.blog.ir/1398/12/28/آیا-فرش-1200-شانه-انتخاب-مناسبی-است


هر بار پس از استفاده از صابون یا تمیز کننده شیشه، سینک را با پارچه خشک کنید.
اگر سینک لکه داشت از پارچه آغشته به سرکه استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح سینک هنگام تمیزکاری از سفید کننده ، آمونیاک و سیم پرهیز کنید.
برای از بین بردن لکه ها سینک را مرطوب کنید و جوش شیرین روی آن بپاشید سپس با اسفنج بکشید.

سینک از جنس سرامیک

این نوع سینک با ماده تمیز کننده به صورت ژل یا کرم تمیز می شود یادآوری می شود که برای پیش گیری از خراشیدگی هنگام تمیزکاری از سیم استفاده نکنید.

شیرآلات و دستگیره ها

 این لوازم با مایع کفی به آسانی تمیز می شود در صورت باقی ماندن رد انگشت یا لکه های آب، از پارچه آغشته به سرکه سفید استفاده کنید. سرکه علاوه بر تمیزکاری، ضدعفونی کننده نیز می باشد.

 

سینک در آشپزخانه همه خانه‌ها نقش اساسی و مهمی دارد.
خیلی از غذاها قسمتی از روند آماده شدن‌شان را همین جا طی می‌کنند. حالا اگر آب از سینک عبور نکند و به‌اصطلاح بگیرد باید چه کرد؟! شاید نخستین چیزی که به‌نظرتان برسد استفاده از تلمبه باشد. اما راه‌های دیگری هم قبل از آن هست که به شما کمک خواهد کرد و به اصطلاح نقش پیشگیری دارند.

متهم شماره یک
تکه‌های غذا مانند استخوان‌های باقی‌مانده، سبزیجات و موادی از این دست عوامل اصلی گرفتگی سینک ظرفشویی هستند. قبل از هرکاری یک صافی کوچک لاستیکی یا استیل را سر راه خروجی آب سینک بگذارید. هر چیزی که نتواند از این صافی‌ها رد شود، از لوله‌ها هم به سختی رد خواهد شد و احتمالا مشکل زاست.

 

مقالات دیگر ما را از این قسمت بخوانید :

 

در لینکدین ما مقالات جذابی را بخوانید

متهم شماره دو
چربی‌ها در رتبه بعدی قرار دارند. چربی‌ها بعد از شسته شدن روی دیواره‌های لوله‌ها سرد می‌شوند و همان‌جا تجمع می‌کنند به مرور زمان حجم‌شان بیشتر می‌شود و باعث گرفتگی می‌شوند. حتی‌الامکان سعی کنید چربی‌های غذاها را داخل سینک نشویید. اگر مقدارشان کم است با دستمال کاغذی آنها را از روی ظرف‌ها جمع کنید و اگر هم فکر می‌کنید دستمال جواب نمی‌دهد آنها را لای چند تکه روزنامه بریزید و راهی سطل زباله کنید. زمانی هم که مجبور به شستن آنها داخل ظرفشویی شدید بعد از شستن، آب داغ را راهی لوله‌ها کنید تا چربی‌ها را بشوید. تا اینجای کار، پیشگیری بود اما اگر کار سینک شما از پیشگیری گذشته است ادامه متن را بخوانید.

از تلمبه کمک بگیرید
همیشه یک تلمبه کوچک دم‌دست داشته باشید و برای نخستین راه‌حل از همان کمک بگیرید. هنگام تلمبه زدن اگر سینک شما 2 لگنه است با دست‌تان سوراخ لگن دیگر را بگیرید تا هوا از آن خارج نشود. با این کار ممکن است گرفتگی راه آب باز شود.

حلال خانگی
اگر تلمبه هم جواب نداد به سراغ راه‌حل خانگی دیگری بروید. از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. 3قاشق جوش‌شیرین را روی سوراخ سینک بریزید و یک لیوان سرکه را روی آن خالی کنید. مواظب دست و صورت‌تان باشید.

 

https://zendegi-salem1.blog.ir/1400/07/07/%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

 

لوله باز‌کن‌های صنعتی
اگر هنوز جواب نگرفته‌اید باید به سراغ لوله‌باز‌کن‌های صنعتی بروید که اغلب سوپر مارکت‌ها آنها را دارند. قبل از استفاده، دستورالعمل روی محصول را کامل بخوانید.حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید. تا هر زمانی که در دستور آمده است آب را در سینک بازنکنید. سعی کنید ظرف محتوی محلول لوله بازکن را در داخل خانه نگهداری نکنید. اگر تمام محتویات آن کامل استفاده نشده است آن را به انباری منتقل کنید؛ در محلی دور از دسترس کودکان.

سینک زهکش

لوله‌ها را باز کنید
اگر تمام راه‌های بالا جواب نداد اگر فکر می‌کنید برای شما سخت است از مرد خانه کمک بگیرید. در ابتدا لازم نیست همه لوله‌ها را وارسی کنید؛ یک قسمت نیم کره مانند رابط لوله‌های زیر سینک را باز کنید. احتمالا آشغال‌ها آنجا گیرکرده‌اند. همین لوله را تمیز کنید.

به لوله باز کن زنگ بزنید
هنوز جواب نگرفته‌اید؟! گرفتگی لوله‌ها جدی است و باید از اسید‌های قوی یا فنرهای تاسیساتی استفاده کنید. شماره یکی از لوله بازکن‌های چسبانده شده روی در ورودی خانه را بردارید و تماس بگیرید.