حتما شنیده‌اید که «ایران دومین رتبه مصرف لوازم آرایشی را در خاورمیانه دارد!» ازاین‌رو فروش لوازم‌ آرایشی بهداشتی برای شما که در این حوزه مشغول به فعالیت هستید یا قصد ورود به این حوزه را دارید، می‌تواند بسیار پر سود باشد؛ اما بازار رقابتی شدید و افزایش تولیدکننده‌ها در داخل ایران، مانع از آن می‌شود که بتوانید بیشترین بهره را از شرایط فعلی ببرید. چاره کار تبلیغات است و آشنایی با روش‌های نوین تبلیغاتی که بتواند مسیر شما را برای جذب مشتریان جدید و فروش چند برابری لوازم آرایشی بهداشتی آسان‌تر کند.


روش‌های تبلیغ لوازم آرایشی در اینستاگرام

۱. تولید محتوای ویدیویی
افراد از ویدیوها در اینستاگرام یشتر از هر محتوای دیگری استقبال می‌کنند. ایده های ویدیویی برای محصولات آرایشی بهداشتی کم نیستند و از معرفی محصول گرفته تا آنباکسینگ محصولات آرایشی از برندهای مختلف و حتی ویدیوهایی از آموزش میکاپ با آن محصولات، همه می‌توانند ایده‌های خوبی باشند به شرطی که با چاشنی خلاقیت آن‌ها را متمایز کنید.


۲. تبلیغ لوازم‌ آرایشی با اینفلوئنسر مارکتینگ
صنعت زیبایی و مد به خوبی قدرت اینفلوئنسر مارکتینگ را درک کرده است. برندهای مد و لوازم‌آرایشی از انواع مختلفی از کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ برای تبلیغ محصولات، تقویت آگاهی از برند و افزایش فروش استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، Maybelline (یک شرکت لوازم‌آرایشی آمریکایی) در چین از نفوذ بلاگرهای زیبایی و 50 اینفلوئنسر مشهور استفاده کرد تا یک ویدیوی پخش زنده 20 دقیقه‌ای برای رژ لب تازه عرضه شده در سال 2016 را تبلیغ کنند. این امر منجر به فروش 10000 رژ لب در دو ساعت شد.


۳. تبلیغ لوازم آرایشی با تبلیغات بازدیدی اینستاگرام
در تبلیغات بازدیدی شما در پیج‌های بزرگی که فالوورهای زیادی دارند تبلیغ کرده و به ازای هر 1000 بازدیدی که از آن پیج‌ها می‌گیرید، هزینه پرداخت می‌کنید. در تبلیغات لوازم‌ آرایشی بهداشتی مسلماً شما باید در پیج‌هایی تبلیغ کنید که به این حرفه مرتبط‌اند؛ مثل پیج‌های آرایشی، میکاپ آرتیست‌ها و غیره. گاهی پیدا کردن این پیج‌ها و مطلع شدن از تعرفه‌هایی که دارند کار بسیار دشواری است. ازاین‌رو استفاده از پلتفرم جریان برای تبلیغات بازدیدی نیز می‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد؛ زیرا جریان با دسترسی به پیج‌های پر بازدید که متناسب با برند و حرفه‌ی شماست کمک می‌کند با خیال راحت و اطمینان از حفظ ارزش برندتان، یک کمپین تبلیغات بازدیدی‌ بسازید


روش‌های تبلیغات آرایشی بهداشتی برای سایت‌های فروشگاهی
افراد زیادی برای یافتن برند مورد علاقه آرایشی بهداشتی خود در اینترنت سرچ می‌کنند تا به نتایج دلخواه برسند؛ بنابراین داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی که در آن محصولات آرایشی بهداشتی خود را به نمایش بگذارید بسیار عالی است. وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین شما نماینده برند شماست. از طریق وب‌سایت خود اطلاعات کامل و جامعی از محصولات خود را در اختیار مشتریان قرار دهید. در این حوزه مشتریان خیلی به نظراتی که بقیه کامنت گذاشته‌اند اهمیت می‌دهند و این در تصمیم‌گیری خرید آن‌ها بسیار مؤثر است. پس حتماً این بخش را در سایت خود فعال کنید تا حس اعتماد بیشتری در مشتریان ایجاد شود. سعی کنید برای اینکه از رقبایتان متمایز شوید حتماً رزومه‌ای از برند خود را ارائه دهید. داستان موفقیت خود را برای مشتریان بازگو کنید تا افراد بیشتری را با شما همراه شوند. با سئو و بهینه‌سازی سعی در به‌روز کردن و قرار گرفتن در بهترین جایگاه در بستر آنلاین را برای خود فراهم کنید. حالا که یک وبسایت عالی دارید بسیار خوب است که برای بیشتر دیده شدن دست به تبلیغات بزنید.


۱. جذب مشتری لوازم‌آرایشی با تبلیغات کلیکی
 تبلیغات کلیکی یکی از آن روش‌هایی است که در حال حاضر به دلیل هزینه کمتر در قبال تبلیغات گسترده‌تر، مورد استقبال بسیاری از کسب‌و‌کارها ازجمله صنف آرایشی بهداشتی قرار گرفته است. در این نوع تبلیغات شما فقط وقتی هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید که یک نفر روی تبلیغ شما کلیک کرده باشد. مثلا فرض کنید تبلیغ رژلب شما در سایت نمایش‌دهنده یا میزبان به نمایش درمی‌آید. اگر کاربران فقط آن تبلیغ را ببینند شما هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید؛ ولی اگر کاربری روی تبلیغ شما کلیک کند و وارد صفحه محصول شما شود، آن‌وقت باید هزینه بپردازید. شما با بهینه‌سازی و هدفمندسازی تبلیغات کلیکی می‌توانید تعیین کنید که چه مخاطبانی و در چه زمانی تبلیغ شما را ببینند. پلتفرم یکتانت که به عنوان یک سایت واسطه‌ی تبلیغات کلیکی عمل می‌کند، با تبلیغات کلیکی بنری، همسان و ریتارگتینگ می‌تواند به شما در این امر یاری رساند.

ایران دومین استفاده کننده لوازم آرایشی
مسلما زنان تمایل بیشتری به آراستن خود دارند و وقت بیشتری را نسبت به مردان برای این امر صرف می‌کنند. طبق یک آمار بین المللی کشور ایران پس از عربستان بالاترین آمار مصرف لوازم آرایشی را دارا است؛ به طوری که تقریبا 29 درصد کل مصرف کنندگان لوازم آرایشی را در منطقه تشکیل می‌دهند. با توجه به این آمار می‌توانیم به اهمیت بازار لوازم آرایشی در ایران پی ببریم. صنعت لوازم آرایش باعث به وجود آمدن بازاری داغ و پر رقابت شده است. چه چیزی می‌تواند شما را در این بازار گسترده با وجود رقبا و برند‌های مختلف متمایز کند؟ چگونه می‌توان به سرعت سهمی در این بازار کسب کرد؟ چه راه‌هایی برای فروش بهتر لوازم آرایشی وجود دارد؟ اصول بازاریابی لوازم آرایشی چیست؟  برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

کسانی که قصد فعالیت در حوزه ی آرایشی و بهداشتی را دارند باید برای بیزینس خود یک برند ثبت کنند و اگر زمان و شرایط ثبت برند را ندارند میتوانند از وبسایت بورس برند،برند آماده آرایش و بهداشتی خریداری کنند


توجه به دیجیتال مارکتینگ
برای تبلیغ کردن در این صنعت نیاز به بستر‌های مناسبی همچون فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارید؛ با توجه به پرطرفدار بودن شبکه‌های مجازی و تعداد بالای کاربران فعالی که دارد نیاز شما را برای مطرح و برند شدن تا حد خیلی زیادی برآورده می‌کند. همچنین فعالیت در این پلتفرم‌ها سرعت شما را برای پیشرفت در این صنعت افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید اگر ابتدای کارتان است و اطلاعات کافی در زمینه دیجیتال مارکتینگ ندارید از یک تیم متخصص و یا یک شرکت تبلیغاتی کمک بگیرید تا در کمترین زمان بیشترین نتیجه و بازدهی را به دست آورید.


توجه به کیفیت محصول
در ابتدا لازم است که بدانید هیچ چیز به اندازه داشتن کیفیت خوب و ماندگاری بالا نمی‌تواند باعث فروش زیاد یک لوازم آرایشی شود پس بهتر است قبل از هر چیزی از کیفیت لوازم آرایش خود اطمینان داشته باشید زیرا اگر کیفیت محصولتان پایین باشد دیر یا زود مشتریان خود را حتی با وجود داشتن تبلیغات گسترده و قوی از دست خواهید داد.

اجازه دهید مشتریان کیفیت محصولتان را ببینند
اغلب خانوم‌ها عادت دارند تا محصول آرایشی مد نظر خود را تست کنند تا از مطابقت آن با رنگ پوست خود مطمئن شوند؛ همچنین تست کردن محصول این فرصت را به مشتریان می‌دهد که کیفیت محصول شما را ببینند و با خیال راحت خرید کنند. متاسفانه در روش فروش آنلاین در تلگرام و یا اینستاگرام که یکی از تاثیر گذار ترین عوامل برای بازاریابی لوازم آرایشی است امکان به وجود آوردن این فرصت برای مشتریان نیست.

جمع‌بندی
تا اینجای مقاله با انواع تبلیغات در بستر آنلاین آشنایی پیدا کردید و می‌توانید برای تبلیغات لوازم و محصولات آرایشی بهداشتی خود اقدام کنید. با وجود تنوع زیاد این تبلیغات، ممکن است در انتخاب تبلیغاتی که متناسب با بودجه و هدف‌تان باشد، دچار سردرگمی شوید. از طرفی در این بازار رقابتی می‌خواهید با بهترین روش‌ها خود را مطرح کنید. شما برای اینکه در این مسیر بتوانید در مدت زمان کوتاه‌تری موفقیت‌های بیشتری کسب کنبد نیاز به مشاورانی دارید که متناسب با شرایط فعلی کسب‌وکارتان، بهترین راهکارها را در اختیار شما گذارند. در این صورت حتما بازدهی بهتری از تبلیغات خود خواهید داشت و در نتیجه افزایش فروش چشم‌گیری را تجربه خواهید کرد.