کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال در مورد هر یک از مراحل کلیدی جهت ایجاد استراتژی سخن خواهد گفت. در فصل ۱ ما پیشینه ی بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی وسیع و مدل های تجاری به منظور اطمینان خاطر از بسط استراتژی شما بر پایه ی فنون و مدل های تثبیت شده را بررسی می کنیم. این کار نقطه نظرات آکادمیکی به ما می دهد که برای اطمینان خاطر از درستی روشتان، بسیار مفید می باشد. در کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال ما محیط دیجیتالی را کشف می کنیم تا چشم انداز امروزی را درک کرده و نقطه نظراتی به منظور شکل گیری اولیه ی استراتژی ارائه می دهیم. سپس ما به بررسی چگونگی همسو شدن استراتژی مورد نظر شما با کسب و کارتان می پردازیم که در این صورت اجرای استراتژی کارامد می باشد. کار کردن در انبار ها چالشی است که بسیاری از کسب و کار های بزرگ با آن رو به رو هستند اما جدای از اینکه کسب و کار شما بزرگ باشد یا کوچک، استراتژی باید همسو باشد. کسب و کاری که به جهت های مختلف کشیده می شود، خطر متلاشی شدن را در پس دارد. من صادق باقری هستم استراتژیست بازاریابی دیجیتال و به شما عزیزان پیشنهاد میکنم اگر شما قصد شروع و یا بهبود فعالیت های بازاریابی خود را در حوزه دیجیتال را داشته باشید. من میتوانم استراتژی های بازاریابی دیجیتال، طراحی برنامه بازاریابی در فضای آنلاین و کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ را برای  شما تدوین اجرا و راهبری کنم.

 

در فصل ۴ ما نگاهی بر مشتری دیجیتالی می اندازیم. بگذارید اینجا شفاف سازی کنیم: اغلب مشتریان امروزه مشتریان دیجیتالی هستند پس ما باید رفتار مشتری را فراتر از خصوصیات اخلاقی این مشتریان در فضای دیجیتالی درک کنیم.

 

فصل ۵ به بررسی برخی از چالش هایی می پردازد که امروزه بازاریابان دیجیتالی با آن رو به رو هستند. چالش های بسیاری وجود دارند که می توانند به طور کامل شکل استراتژی شما را تغییر دهند بنابراین درک این چالش ها در مراحل اولیه حیاتی است. داده ها، حریم خصوصی و قوانین، ملاحظات کلیدی هستند و ما این موارد را مورد توجه و بررسی قرار خواهیم داد.

 

به منظور تکمیل مرحله ی اولیه ی شکل دادن به استراتژی، ما تغییر شکل را بررسی خواهیم کرد، حیطه ایی که برای برداشتن گام بعدی برای کسب و کارتان در این سفر دیجیتالی، ضروری می باشد. این شامل تغییر از چشم انداز فناورانه به چشم اندازی مهم تر یعنی چشم انداز فرهنگی می شود.

 

شما از شش فصل اولیه پیش زمینه دارید، ما فرایند های برنامه ریزی کارامد و چگونگی اطمینان خاطر از قابل اعتماد و منطقی بودن برنامه پیش از پرداختن به جزئیان هر کانال را بررسی خواهیم کرد.

 

در فصل های ۸ تا ۱۲ ما به بررسی برخی از کانال های کلیدی می پردازیم. کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال طراحی نشده تا راهنمایی برای بازاریابی دیجیتالی باشد، به هر کانالی برویم و جزئیات فنی را تنظیم نماییم (شما می توانید رویارویی بزرگی با آنچیزی داشته باشید که انلاین به آن نیاز دارید)، بلکه ما بر روش های استراتژیک و تاکتیکی هر استراتژی و معنا و مفهوم آن تمرکز می کنیم. برای جلد دوم، من فصلی مربوط به بازاریابی، و ارسال پیام خودکار، و بازاریابی با کمک ایمیل را اضافه کردم.

 

پس از آن، ما بر استراتژی محتوا و شخصیت به آن تمرکز خواهیم کرد. این دو حیطه برای درک چشم انداز دیجیتالی امروزه حیاتی می باشند، حقوقی برای آنها در نظر گرفته شده تا بتوانند تفاوت چشم گیری با عملکرد هر کانال جهت رضایت مشتری، طول عمر و بقا ایجاد نماید.

اگر در گوگل به انگلیسی واژه Digital Marketing Strategy را سرچ کتید سایت ها مرجع و معرفی در این زمینه بالا میاد که اطلاعات بسیار جامعی به شما میدهند.

از این قسمت ما بر تجربه ی موثر کاربر و طراحی وب سایت تمرکز می کنیم، این مقصد نهایی اکثر کاربران می باشد. سپس ما بر تکنیک های بقا در حیطه هایی مانند CRM، خدمت رسانی به مشتری و وفاداری، و چگونگی به کار بردن اینها در استراتژی دیجیتالی شما نگاه خواهیم کرد. مقیاس و اندازه گیری هرگز بسیار مهم نبوده است و ارزش داده ها ما را قادر به رسیدن به دیدگاه های عمیق تر در مورد عملکرد و اجرا می کند، ما این نکته را در فصل ۱۹ بررسی خواهیم کرد.

 

در نهایت ما همه ی این مطالب را جمع اوری کرده و برنامه های شما برای استراتژی نهایی را شکل می دهیم. پس شما باید آنچیزی را بدانید که می خواهید به آن دست یابید، همچنین باید بهترین کانال ها به منظور دست یافتن به آن و نیز چگونگی عزیمت به سمت آن کانال ها را بشناسید، این تمرین به استراتژی درست و شفافی پیوند داده می شود تا بتوانید برای سال های پیش رو ارتباطات کارامدی برقرار کنید و به درستی مدیریت نمایید.

 

تحول دیجیتال با کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

منبع الهام من برای نگارش کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال نشات گرفته از این حقیقت می باشد که من تلاش می کنم تا حین ساخت استراتژی هایم در طول سالیان، به موضوعی کمکی و اطلاعات محرمانه ی مفیدی دست یابم. من همیشه قادر به یافتن دستور العمل ها و اطلاعات محرمانه ایی در مورد هر کانال دیجیتال، تجربه ی کاربر، تغییر دیجیتالی، خدمت رسانی به مشتری و موضوعات مربوطه ی بسیاری بوده ام، اما اطلاعات اندکی وجود دارند که همه ی این موضوعات را شامل شده و چگونگی سازگار شدن استراتژی دیجیتالی با سازمان را مورد توجه قرار می دهند. امید آن دارم که کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال این شکاف را تا حدودی پر نماید. ابتدا، باید بررسی شود که معنا و مفهوم استراتژی دیجیتالی چیست.

 

تعریف استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

 

احتمالا کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال بهترین پاسخ را به این پرسش می دهد. ایا شما می توانید در یک جمله جمع بندی کنید که در سال های پیش رو شما در تلاش برای دست یافتن به چه چیزی هستید؟ اگر نه، شما استراتژی ندارید. اگر شما بتوانید آن را توضیح دهید اما چگونگی دست یافتن به آن و دیدگاه نهایی خود را ندانید، باز هم شما استراتژی ندارید. اگر شما دیدگاه و مسیری برای حصول به آن دارید در این صورت شما دارای استراتژی می باشید اما اگر این استراتژی بر حسب تحقیق بنا نهاده نشده باشد، و صرفا آن را با خروجی های مشخص از تیم رهبری خود وام گرفته باشید در این صورت قطعا استراتژی شما به موفقیت نمی رسد.

 

اگر شما در گوگل واژه ی استراتژی را جست و جو کنید، تعاریفی را خواهید یافت از جمله: “برنامه ی اقدامات طراحی شده برای حصول به هدف بلند مدت یا هدف کلی” (www.oxforddictionaries.com)  و “روش یا برنامه ایی منتخب به جهت رسیدن به آینده ایی مطلوب مانند دستیابی به هدف یا راه حل برای مشکل” (www.businessdictionary.com)  هر دو این تعاریف درست هستند اما ما به تعریفی عمیق تر نیاز داریم.

اگر به دنبال مقاله فارسی خوب در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستین از سایت متمم به شما پیشتهاد می شود

آنچیزی که ما در کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال بررسی می کنیم، دگرگون شدن نظریات شما، نظریات تیم شما و کسب و کارتان بر اساس استراتژی می باشد که درست، سازگار، و همسو با کسب و کار شما است. این استراتژی باید همراه با مراحل شفافی باشد تا شما بتوانید به آن اعتماد کنید، آشکار آن را توضیح دهید، و به دلیل داشتن برنامه ایی شفاف جهت انتقال دیدگاهی درست به شما، حین کار از آن دفاع کنید. این باید در خلال حیطه های محوری ذیل به طور کامل اجرایی شود:

 

شناخت خودتان

شناخت مشتریتان

تغییر مدیریت

رسیدن به مشتری

جذب مشتریان جدید،

حفظ مشتری

اندازه گیری موفقیت آمیز.

یکبار شما این مراحل را در استراتژی خود به کار بردید و از این رو کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتالحاضر طراحی شده است تا هر یک از این مراحل را تعیین نماید.