فرش به خانه جذابیت خاص میدهد ودر چیدمان منزل نقش بسزایی دارد . برای خرید فرش ماشینی بهتر است که اطلاعاتمان در زمینه ی خرید فرش ماشینی کافی باشد . چون ممکن است فرشی که خریداری میکنیم بعد از مدتی دیگر کارایی نداشته باشد و مجبور به تعویض آن شویم .یکی از موارد مهم خرید فرش ماشینی خرید فرش جهیزیه است .مهم ترین ویزگی فرش جهیزیه عروس داشتن کیفیت بالاست .

فرش باید دارای دوام و کیفیت بالا باشد تا جندین سال از رنگ و لعاب نیفتد و برای زوجین هزینه ی خرید دوباره فرش را دربر نداشته باشد واصالت جهیزیه فرش زیر .سوال نرود ،با دکور و بقیه وسایل خانه همخوانی داشته باشد .بسیاری از فرش هایی که امروزه تولید میشوند دارای الیاف مرغوب بوده که علاوه بر مقاوم بودن در شستشو چرک تاب هستند و لکه را نمایان نمیکنند. یکی از مهمترین خرید های فرش ماشینی در زمینه ی جهیزیه میباشد و با توجه به تنوع زیاد فرش ماشینی در بازار این مقاله به خرید بهتر شما برای فرش ماشینی جهیزیه کمک میکند

شما عزیزان میتووانید به صورت قسطی فرش جهیزیه خود را خرید کنید. ابعاد فرش یکی از موارد مهم در خرید فرش جهیزیه میباشد .ابعاد فرش با توجه به متراژ و معماری خانه مورد اهمیت میباشد فرش انتخابی ما باید متناسب با متراژ قرارگرفتن آن باشد مثل سایز فرش پذیرایی که بسیار دارای اهمیت است  سایزهای  استاندارد موجود در  بازار ( متری 6.9.12 )میباشد.  دقت در انتخاب درست سایز مهم است زیرا نا سایز بودن فرش  زیبایی خانه را زیر سوال میبرد.پس قبل از اقدام به خرید فرش حتما به سایز مورد نظر خود دقت کنید و سپس اقدام نمایید.

 فرش را مناسب با فضای خانه تان بگیرید باید بین فرش و دیوارفاصله  باشد تا خانه شلوغ و خفه به نظر نرسد و کوچک بودن فرش نیز خانه را سرد و بی روح نشان میدهد برای فضای بزرگ فرش کوچک و برای فضای کوچک فرش بزرگ مناسب نمیباشد. مدرن نشان دادن خانه با استفاده از فرش های نخ دار و ضخیم قطعا انتخاب خوبی نخواهد بود چرا که این مدل فرش ها شاید جذابیت خوبی داشته باشند اما قطعا انتخاب خوبی نیستند نخ های بلند این فرش ها زود کثیف شده و بعلت فاصله دار بودن آن جارو کشیدن آن سخت میباشد و در جای پر رفت و امد نخ های بلند آن خیلی سریع از جا کنده شده و به اطرف میریزد و فرش شکل زیبای خود را از دست میدهد و نشست و برخواست را با  مشکل روبه رو میکند .اگر علاقمند به این نوع فرش هستید مکان مناسب آن برای اتاق ها و محل کم رفت و امد میباشد .