ویدئو، یکی از فرمتهای محتوایی جذاب است که نه تنها تصویری واقعی از آنچه در حال وقوع است، ارائه میدهد، بلکه اشتراکگذاری آنها در تمامی پلتفرمها به آسانی انجام میشود. مخاطبین به ویدئو علاقه بسیاری دارند، زیرا فهم آن ساده است و برایشان سرگرمکننده نیز میباشد. بر اساس گزارش ارائهشده توسط hubspot، 54 درصد از مصرفکنندگان مایل به تماشای ویدئو از برندهای مورد علاقهشان هستند و بحث ویدئو مارکتینگ از مهم ترین محتوای های است که شرکت های بازاریابی دیجیتال در قالب خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه می کنند
محبوبیت محتوای ویدئویی
همچنین، بر اساس گزارش hubspot، محتواهای ویدئویی نسبت به محتواهای نوشتاری و تصویری، به یادماندنیترین محتواها هستند. اغلب ویدئوها دارای داستانسرایی هستند و این ویژگی داستانسرایی، باعث میشود محتوای ویدئویی برای طمان طولانیتری در ذهن مخاطب بماند.
به یادماندنی بودن محتوا
بازاریابان نیز به ویدئو علاقه دارند، زیرا ROI (بازگشت سرمایه)بالایی برایشان ایجاد میکند. بر اساس آمار منتشرشده توسط HubSpot، حدود 81 درصد از کسبوکارها از ویدئو برای بازاریابی استفاده میکنند. در حال حاضر، استفاده از بازاریابی ویدئویی برای هر کسبوکاری به شدت توصیه میشود، نه فقط به دلیل اینکه سایرین از آن استفاده میکنند، بلکه دلایل قانعکننده بسیاری برای استفاده از ویدئو مارکتینگ وجود دارد که در اینجا به تعداد از آنها اشاره میکنیم:
1- ویدئو مارکتینگ باعث افزایش چشمگیر تعامل کاربران میشود. (Higher Engagement)
تعامل بیشتر کاربران با ویدئو مارکتینگ
نکتهای که باید توجه داشت، این است که برند شما تنها یک نام نیست، شما باید آن برند خود را وارد دنیای واقعی کنید. ویدئو، محتوایی است که به شما کمک میکند برند خود را به صورت واقعیتری معرفی کنید. در واقع، ویدئو مارکتینگ، راوی داستان برند شما است. مردم نیز با داستان ارتباط بیشتری برقرار میکنند؛ زیرا داستانسرایی میتواند احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین، وجود تصاویر جذاب، موسیقی، لحن صدا و … در ویدئو، تاثیرگذاری آن را افزایش میدهد.
امروزه، مردم نسبت به قبل مشغلههای بیشتر و زمان کمتری برای مطالعه توضیحات طولانی محصولات دارند. بنابراین، ویدئو بهترین راه معرفی محصولات به مخاطبان و جلب توجه آنها است. حتی تنبلترین کاربران هم با ویدئو ارتباط برقرار میکنند. بنابراین، هنگام برنامهریزی پستهای بلاگ و شبکههای اجتماعی، حتماً ویدئو را در نظر داشته باشید؛ زیرا تمایل مخاطبان به برقراری ارتباط، کامنت گذاشتن و به اشتراکگذاری ویدئوها، 10 برابر سایر محتواها است. حتی وجود ویدئو در ایمیلها نیز باعث افزایش دو برابری نرخ کلیک میشود و منجر به بهبود ایمیل مارکتینگ نیز میشود.
2- ویدئو مارکتینگ، باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش میزان فروش میشود. (Video Boosts Conversions and Sales)
ویدئوها باعث افزایش فروش میشود
حقیقت غیرقابل انکاری که درباره محتوای ویدئویی وجود دارد، این است که به طرز شگفتانگیزی باعث افزایش میزان فروش میشود. همچنین، تجربه ثابت کرده است که اضافه کردن ویدئو در صفحه فرود محصول، باعث افزایش 80 درصدی نرخ تبدیل (conversion rate) میشود. فرقی ندارد که ویدئوی شما در چه طبقهبندی قرار میگیرد، در هر صورت، باعث افزایش نرخ تبدیل میشود. بر اساس گزارش Social Media Today، حدود 90 درصد از مصرفکنندگان ادعا میکنند که تماشای یک ویدئو از محصول به آنها کمک میکند تا درباره خرید تصمیمگیری کنند. طبیعتاً هرچه تعداد مخاطبان بیشتری به مشتری تبدیل میشوند، میزان فروش نیز بیشتر میشود. مطالعات Wyzowl نشان داده است که 74 درصد از کاربرانی که یک ویدئوی توضیحی درباره محصول تماشا میکنند، آن محصول را خریداری میکنند.
از آنجایی که قویترین حس انسان، حس بینایی است و اغلب اطلاعاتی که وارد مغز انسان میشوند، بصری هستند، این اعداد و ارقام خیلی عجیب به نظر نمیرسند. اما نکته مهم این است که از چنین فرصتی به خوبی استفاده کرد. در صورتی که تاثیر یک عکس، به اندازه 1000 کلمه باشد، تصور کنید که تاثیر ویدئو، چقدر است؟
3- ویدئوها منجر به بهبود سئوی وبسایت شما میشود. (Improved SEO)
بدون شک، استفاده از ویدئو در بازاریابی محتوا منجر به بهبود سئو میشود و ما در خدمات سئو که ارائه میکنیم حتما از ویدئو نیز استفاده میکنیم به طور کلی، موتورهای جستجو، ویدئوها را به عنوان محتواهای باارزش و باکیفیت تلقی میکنند. تماشای ویدئوها باعث میشود تا کاربران زمان بیشتری را در وبسایت شما سپری کنند. هرچه زمان صرفشده در وبسایت بیشتر باشد، اعتماد گوگل و سایر موتورهای جستجو به وبسایت شما نیز بیشتر میشود. بر اساس آمار منتشر شده توسط ComScore، در صورتی که در وبسایت خود، ویدئو داشته باشید، احتمال ظهور وبسایت شما در صفحه اول گوگل، 53 برابر میشود. همچنین، وبسایتهایی که دارای ویدئو هستند، افزایش 41 درصدی ترافیک ارگانیک را نسبت به سایر وبسایتها تجربه کردهاند. این آمار، اهمیت ویدئو مارکتینگ در سئو را به خوبی نمایش میدهد.
ویدئو مارکتینگ باعث افزایش ROI میشود. (Video Shows Great ROI)
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید و فروش خود را چندین برابر کنید.
با وجود اینکه تولید ویدئو، کار ساده و کمهزینهای نیست، اما 83 درصد از کسبوکارها میگویند که تولید و انتشار ویدئو، نرخ بازگشت سرمایه بالایی برایشان ایجاد کرده است؛ زیرا چندین برابر آنچه هزینه کردهاند را از طریق ویدئو مارکتینگ بدست میآورند. حال هرچه میزان بودجه صرفشده برای ویدئو مارکتینگ کمتر باشد، اما تاثیرگذاری خوبی در کاربران ایجاد کند، نرخ ROI بالاتری بدست میآورد.
از آن جایی که علم همواره در حال پیشرفت است، موبایلها و ابزارهای آنلاینی که برای تولید و ویرایش ویدئوها وجود دارند نیز پیشرفتهتر میشوند که میتوان با استفاده از آنها و با صرف هزینه کمتر، ویدئوهای خوبی تولید کرد. همانطور که در بخشهای قبل هم اشاره شد، ویدئو مارکتینگ انواع مختلفی دارد و همیشه نیازی به صرف هزینه زیاد برای تجهیزات تولید ویدئو نیست، بلکه این، محتوای ویدئو است که باعث تاثیرگذاری و موفقیت آن میشود. حتماً خودتان نیز با ویدئوهایی روبرو شدهاید که حرفهای نبودهاند و حتی با دوربین موبایل ضبط شدهاند، اما مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و به صورت ویروسی بین مردم به اشتراک گذاشته شدهاند. بنابراین، در صورتی که بتوانید ویدئوهای تاثیرگذار با هزینه کمتری تولید کنید، نرخ بازگشت سرمایه بیشتری نیز بدست میآورید.
4- ویدئو مارکتینگ برای برند شما اعتماد ایجاد میکند. (Video Builds Trust)
افزایش اعتماد با ویدئو مارکتینگ
کاربران با محتواهایی ارتباط برقرار میکنند که اعتمادشان را جلب میکند. به طور کلی، ایجاد اعتماد، شرط اساسی برای افزایش میزان فروش است و باید به صورت یک هدف جدی توسط کسبوکارها دنبال شود. ایده اصلی بازاریابی محتوا، جلب اعتماد مخاطبان و برقراری ارتباط طولانیمدت با مخاطب است. به منظور جالب اعتماد مخاطبان، هدف نهایی خود که افزایش فروش است را برای مدتی متوقف کنید و به این فکر کنید که چگونه میتوانید اطلاعات مفید و جالبی را در اختیار مخاطبین قرار دهید. بهترین محتوای ممکن برای درگیر کردن مخاطبان و جلب اعتماد آنها، ویدئو است.
در واقع، مخاطبان مایلند محصولات یا خدمات مورد نظر را به صورت واقعی ببینند و کاربرد آن را با چشم ببینند تا دید بهتری نسبت به محصولات بدست آورند و در نهایت، قانع به خرید آن محصول شوند. ویدئو مارکتینگ به آنها کمک میکند تا اطلاعات مورد نیاز درباره محصول و برند را به صورت ساده بدست آورند و به آن اعتماد کنند. هدایت مستقیم کاربران به صفحه خرید، بدون دادن اطلاعات مفید درباره محصول، به ندرت باعث اعتماد مخاطب و تبدیل او به مشتری میشود. ویدئو مارکتینگ، بهترین راه برای ایجاد حس اعتماد در مخاطب است و در دنیای بازاریابی مدرن، یک ضرورت محسوب میشود. جالب است بدانید که 57 درصد از مصرفکنندگان میگویند که تماشای ویدئوهای محصول مورد نظر، تصمیم آنها برای خرید آنلاین را قطعیتر میکند.
5- ویدئو مارکتینگ موفق، شما را منحصر به فرد میکند. (video make you unique)
منحصر به فرد بودن با ویدئو مارکتینگ
آیا میخواهید از سایر برندها متمایز باشید؟ منحصر به فرد بودن، نکته قابل توجهی در افزایش میزان فروش است که با تولید و انتشار ویدئوهای باکیفیت امکانپذیر خواهد شد. در واقع، ویدئو مارکتینگ میتواند منحصر به فرد شما را تضمین کند، اما تولید ویدئوهای باکیفیت و متمایز از رقبا نیز به تلاش بیشتری نیاز دارد. هیچگاه فراموش نکنید که ویدئوهایی که تولید میکنید، نمایندهای از برند شما هستند؛ بنابراین، باید به اندازه کافی تاثیرگذار باشد. استفاده از داستانسرایی جذاب و انتشار ویدئو در رسانههای مناسب، مهمترین پارامترها در منحصر به فرد برند شما است.
سلام وقتتون بخیر، با تشکر از مطالب خوب و مفیدی که در اختیار مخاطب هاتون میذارید.
خوشحال میشیم به سایت ما هم سربزنید و ما رو از نظراتتون بی نصیب نذارید.